Ga naar inhoud

Hooithee en nog verscheidene vraagjes


jordi

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Vandaag wou ik mijn nijntjes eens verwennen en daarom hooithee voor ze gemaakt , 4 x 1 liter flessen heb ik ervan kunnen vullen. Maar het was meer de kleur van Ice-Thea dan rood .. Hoe komt dit ? En kan ik dit dan ook wel geven ?

Moet ik nu blijven onbeperkt voer geven aan mijn teddytje ? Hij zit nu weer bij z'n vriendinnetje op jullie aanraden . Maar zei eet er dan ook weer van , alhoewel HIJ de baas is en toch 2x zo klein (;

Hij eet eerst enzo. Het potje was nu leeg , maar het hooi was weeral niet aangeraakt dus ik dacht ik geef geen biks tot er weer een beetje hooi word gegeven .

Tot hoelang moet ik onbeperkt voer geven voordat ik mag beginnen met 25 gr per kilo ?

Ook is mijn ex ram Chica heel ander haar aan het krijgen , het is niet meer zacht , van Flappie is het wel nog zacht .

Ook vanmorgen voor ik de 2 'verwaarloosde' ging wegdragen hebben ze nog een goede kambeurt gehad ! Want er waren weeral klitten bij gekomen. We hebben ze hun roepnaampjes gegeven ( samen in beslissing met die mensen ) Doetchie ( de ram ) & Starr ( De voedster )

Ze gaan doetchie laten castreren , wat elke ' opvang ' doet. Nu het is bij de zelfde dierenarts zoals van ons , dus zal de onze ook wel konijnkundig zijn zeker ?

Ook heb ik de bestelling van Zooplus vandaag binnengekregen ben direct begonnen met het bouwen en ben tot een mooie ren bekomen ! Natuurlijk niet defenitief. Ik kan wel geen foto's plaatsen.

Waar ik ook blij mee ben ; gisteren is het gras in de weide afgereden het stond veel te hoog , nu ligt alles er nog , hoelang moet ik het laten liggen , en kan ik het met de regen geweest later wel nog gebruiken ??

Ook mijn hond is aan het accepteren dat de 2nieuwtjes ook 'huis'konijnen zijn. Hij lekt ze af inplaats van te janken om erachter te scheuren. Ook al de katten zijn omgedraaid :)

Nog = Ol jeb een graafbak in de ren van Chika & Flappie , maar ze doen er niets mee , hij is 'ingebouwd' en als er ergens anders een stukje open ligt graven ze wel daar , hoe komt dit en wat kan ik eraan doen ?

Ook zijn we dus tot de conclussie gekomen dat we ze buiten een mooiere en ruimere thuis kunnen geven , dus blijven ze buiten en in de winter kunnen ze dan blijven in hun grote verblijf met een extra pak hooi enzo. Maar als ik het goed heb begrepen mag je ze dan niet voor efjes naar binnen halen ?

Goed dit was het zoal. Ik heb deze vragen allemaal samen gedaan voor het openen van minder topics !

Ik doe alles ineen omdat ik inderdaad anders teveel topics open !

Groetjes Jordi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

Vandaag wou ik mijn nijntjes eens verwennen en daarom hooithee voor ze gemaakt , 4 x 1 liter flessen heb ik ervan kunnen vullen. Maar het was meer de kleur van Ice-Thea dan rood .. Hoe komt dit ? En kan ik dit dan ook wel geven ?

Vier liter hooithee? Hoe lang denk je dat ze daar wel niet over doen? :eek: Hooithee hoort ook een beetje bruinig te zijn hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat het rood zou moeten zijn. Je kunt je konijnen overigens net zo goed water geven, sommige konijnen doe je namelijk geen plezier met hooithee. Verder zou ik alles wat ze niet opdrinken na een dag toch wel weggooien, volgens mij is dat dan niet echt lekker meer.

Moet ik nu blijven onbeperkt voer geven aan mijn teddytje ? Hij zit nu weer bij z'n vriendinnetje op jullie aanraden . Maar zei eet er dan ook weer van , alhoewel HIJ de baas is en toch 2x zo klein (;

Hij eet eerst enzo. Het potje was nu leeg , maar het hooi was weeral niet aangeraakt dus ik dacht ik geef geen biks tot er weer een beetje hooi word gegeven .

Tot hoelang moet ik onbeperkt voer geven voordat ik mag beginnen met 25 gr per kilo ?

Je kunt beter niet onbeperkt voer geven, maar gewoon wat hij zou moeten krijgen als hij volgroeid is.

Hoe oud zijn je konijnen (ik heb het ooit wel gelezen, maar dat kan ik allemaal niet onthouden van alle konijnen, dus schrijf het nog maar een keer op)?

Ook is mijn ex ram Chica heel ander haar aan het krijgen , het is niet meer zacht , van Flappie is het wel nog zacht .

Ook vanmorgen voor ik de 2 'verwaarloosde' ging wegdragen hebben ze nog een goede kambeurt gehad ! Want er waren weeral klitten bij gekomen. We hebben ze hun roepnaampjes gegeven ( samen in beslissing met die mensen ) Doetchie ( de ram ) & Starr ( De voedster )

Ze gaan doetchie laten castreren , wat elke ' opvang ' doet. Nu het is bij de zelfde dierenarts zoals van ons , dus zal de onze ook wel konijnkundig zijn zeker ?

Ook heb ik de bestelling van Zooplus vandaag binnengekregen ben direct begonnen met het bouwen en ben tot een mooie ren bekomen ! Natuurlijk niet defenitief. Ik kan wel geen foto's plaatsen.

Waar ik ook blij mee ben ; gisteren is het gras in de weide afgereden het stond veel te hoog , nu ligt alles er nog , hoelang moet ik het laten liggen , en kan ik het met de regen geweest later wel nog gebruiken ??

Je kunt beter geen gemaaid gras geven, daar kunnen ze buikpijn van krijgen. Als je dit gras als hooi wilt gaan gebruiken zul je het een week of acht moeten laten drogen.

Ook mijn hond is aan het accepteren dat de 2nieuwtjes ook 'huis'konijnen zijn. Hij lekt ze af inplaats van te janken om erachter te scheuren. Ook al de katten zijn omgedraaid :)

Pas toch maar op met honden en katten, het blijven roofdieren! Ik zou ze niet vertrouwen met je konijnen als je er zelf niet bij bent.

Nog = Ol jeb een graafbak in de ren van Chika & Flappie , maar ze doen er niets mee , hij is 'ingebouwd' en als er ergens anders een stukje open ligt graven ze wel daar , hoe komt dit en wat kan ik eraan doen ?

Misschien ligt er ander zand/grond in de bak? En misschien moeten ze gewoon nog even wennen.

Ook zijn we dus tot de conclussie gekomen dat we ze buiten een mooiere en ruimere thuis kunnen geven , dus blijven ze buiten en in de winter kunnen ze dan blijven in hun grote verblijf met een extra pak hooi enzo. Maar als ik het goed heb begrepen mag je ze dan niet voor efjes naar binnen halen ?

Nee, ook niet voor efjes. Dan hebben ze het binnen eerst veel te warm door hun wintervacht, en daarna buiten weer veel te koud omdat ze binnen zijn geweest. Je zult gewoon zelf vaker naar binnen moeten.

Goed dit was het zoal. Ik heb deze vragen allemaal samen gedaan voor het openen van minder topics !

Ik doe alles ineen omdat ik inderdaad anders teveel topics open !

Misschien kun je een volgende keer gewoon verder gaan met al die topics die je al geopend hebt? Want je hebt er nu alwéér een geopend! :P Of gewoon eens topics van anderen lezen, daar kun je ook een hoop nuttige informatie uithalen hoor!

Groetjes Jordi

...

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje m'n teddys zijn nu ongeveer 8 en 9 weken. 4 liter hooithee, totaal niet lang , 10 minutjes ? Dan klopt de kleur , ze hebben ook gewoon waterflesjes ernaast he !

Mijn katten blijven roofdieren maar daar is er maar 1tje van , maar die doet geen vlieg kwaat want het is mijn kat en ziet dat ik er dol op ben , zelfde van mijn hond Raiki , hij ligt gewoon naast dat konijntje , oo zoo lief (L) Daardoor ben ik ook wel dol op Cavalier's door hun zeer soepele kartakter ..

En het is naar buiten hé ;p

Ja dat zal ik dan maar doen , maar meestal word het dan toch niet gelezen hé ..

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drinken ze vier liter hooithee in tien minuten??? :eek: Pff, wat voor drinkmonsters heb jij wel niet dan???

Haal je ze wel weer uit elkaar voor ze drie maanden oud zijn?

Pas toch maar op met hond en kat. Hun roofinstinct blijft. Hoe soepel hun karakter ook is, als je een keer niet oplet kan het in een seconde gebeurd zijn. Daarnaast lijkt het me ook nogal stressvol voor je konijnen, een paar van die roofdieren die naast hen liggen.

En ik lees alles hoor, dus je hoeft voor mij niet elke keer een ander topic aan te maken als het toch over hetzelfde gaat. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drinken ze vier liter hooithee in tien minuten??? :eek: Pff, wat voor drinkmonsters heb jij wel niet dan??? Neen tuurlijk niet , maken in 10 minuutjes ik dacht datje dat bedoelde..

Haal je ze wel weer uit elkaar voor ze drie maanden oud zijn? Yap , hij word gecastreerd en gaat daarna direct weer bij zijn vrouwtje

Pas toch maar op met hond en kat. Hun roofinstinct blijft. Hoe soepel hun karakter ook is, als je een keer niet oplet kan het in een seconde gebeurd zijn. Daarnaast lijkt het me ook nogal stressvol voor je konijnen, een paar van die roofdieren die naast hen liggen. Als de konijntjes zelf komen , vind ik dat het niet stressvol is , ik laat ze ook nooit alleen hoor , altands toch niet mijn teddys omdat ze nog klein zijn maar met flap&chik laat ik ze gewoon alleen .

En ik lees alles hoor, dus je hoeft voor mij niet elke keer een ander topic aan te maken als het toch over hetzelfde gaat. :POke is goed (;

(;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hooithee maak (nou ja, die ene keer dan dat ik het heb gemaakt toen mijn voedster gecastreerd was) laat ik het gewoon net zo lang trekken tot het helemaal is afgekoeld. Langer dan een uur dus, tien minuten lijkt me best wel kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .