Ga naar inhoud

dierenarts bezoek


nonneponnn

Aanbevolen berichten

Ollie had al een aantal daagjes last van rooie randjes aan de oogjes en een beetje 'troep' erin, dus ik dacht een dierenarts bezoek is wel op zijn plaats. We hebben een nieuwe DA in Goor dus ben ik daar heen gegaan

(ze was me erg goed bevallen toen mijn hond laatst iets had)

Met de informatie van BB ging ik erna toe,en dacht even kijken wat ze allemaal doet bij Ollie

Ze keek alles na,voelde aan zijn lichaampje, luisterde naar hartje en longen, en bekeek ogen,oren en tanden,

en Ollie is kerngezond (op zijn oogontsteking na)

Wat kan hier trouwens de oorzaak van zijn?zal het echt liggen aan zijn lange haar of? Hij is een teddy widder.

Nu heb ik meteen geinformeerd naar een eventuele castratie.

Ze vertelde dat ze bij haar de narcose via het oortje krijgen,omdat ze dan minder nodig hebben,

Mocht het nodig zijn,krijgt het konijntje zuurstof toe gediend en ze hebben een warmte dekentje

Heeft iemand hier ervaring mee?

ik ben blij dat ik ben gegaan, heb zalf gekregen,

ik weet dat Ollie kerngezond is, en trouwens al een kilo weegt :yes:

Had ik niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is als konijnen gasnarcose krijgen. Ik weet niet precies wat de cijfers zijn wat betreft complicaties door narcose, maar ik weet wel dat gasnarcose een stuk veiliger is dan injectie. Hoe het nou zit met dat een konijn minder nodig zou hebben als het via het oortje wordt toegediend weet ik niet maar ik kan me er eerlijk gezegd niet echt iets bij voorstellen. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.

Hm, bedenk net dat het via het oortje waarschijnlijk intraveneus wordt toegediend (dus direct in het bloed) en normaal gaat het subcutaan (onder de huid). Dat maakt nogal wat verschil, en op die manier is het ook beter te reguleren. Maar toch lijkt het me minder veilig dan gasnarcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasnorcose is niet perse veiliger dan verdoving per injectie.

Mijn konijnen hebben ook beide verdoving met injectie gehad zonder problemen. Mijn DA gebruikt een combinatie van en lagere dosissen waardoor de risico's veel kleiner worden.

Gasnarcose heeft zo ook zijn risico's. Voornamelijk omdat daar vooraf een spierontspanner wordt gegeven en deze heeft als risico een mogelijke hartstilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .