Ga naar inhoud

ontstoken


kmimmie

Aanbevolen berichten

hallo,

mijn konijn daantje die heeft al een tijdje een bult onder zijn oogje, nou ben ik er mee naar de dierenarts geweest maar t enige wat die gedaan heeft in antibiotica gegeven en gezegd dat ik moest wachten tot de bult open ging springen, dus dat heb ik ook gedaan en toen de bult opengesprongen was regelmatig schoongemaakt met koud gekookt water..

verder zei de dierenarts dat dit 3 jaar kon duren voor t helemaal genezen was... het is nu wel al een stukje minder geworden maar vind t toch maar raar dat de dierenarts hier verder niks aan doet, want zijn oogje zit voor merendeel ook dicht dus hij ziet aan een kant niks..en wat ook raar is is dat zijn pootjes nat zijn en stukjes vacht rondom zijn kop hard is..

weten jullie wat ik hier verder aan kan doen??

groetjes kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een apart verhaal.

Ik weet niet of het klopt dat de bult moet open springen, dat lijkt mij niet!

Misschien zijn zijn pootjes nat doordat hij in de waterbak gaat zitten ofzo?

Het lijkt me geen DA die er echt geen verstand van heeft, misschien is het een tip om een konijnkundige DA te zoeken?

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat de pootjes nat zijn door eeen waterbak lijkt me sterk hij heeft namelijk een drinkfles, maar iniedergeval bedankt voor de tip om een konijnkudige da te gaan zoeken..

ik vind t indd ook een raar verhaal wat die da tegen me verteld heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker een bezoekje aan een andere DA waard, wachten tot het openspringt en "het kan nog wel 3 jaar duren voor het over is" klinkt niet bepaald konijnkundig.

Edit: Brouwhuis is zeker heel konijnkundig, als je daar naartoe gaat weet je zo ongeveer zeker dat er een goede diagnose gesteld wordt en dat een passende behandeling gestart wordt.

aangepast door Lieke175
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo gek is het ook weer niet hoor. als er een onderhuidse ontsteking is, is het ook normaal dat dit opengaat en dat op die manier de pus eruit kan. alleen dat het 3 jaar zou duren vind ik echt onzin. als een nijn zo lang ontstekingsverschijnselen zou hebben dan zou dit het lichaampje zo uitputten dat er niks van je nijn overblijft lijkt me. alleen dat openspringen vind ik echt niet gek hoor.

dat haar pootjes nat zijn kan komen doordat zij haar oogje constant wil wassen. dit verklaard ook eventuele harde stukjes in de haren, dat zou opgedroogde pus of wondvocht kunnen zijn.

ik zou als ik jou was inderdaad even naar een konijnkundige DA gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat het advies dat je krgijt goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

t gaat weer stukken beter met daantje, hij wordt echt weer de oude..hij helpt zelf weer mee als we eten in zijn voerbakje doen..

waar ik alleen mee zit is dat hij nog wel een bult heeft en kale plekken op de bult..wel is de bult al geslonken en heeft zn oog weer open..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .