Ga naar inhoud

Let Goed Op !!


Yokibear

Aanbevolen berichten

Iedereen zegt dat het goed is om van kool Kleine beetjes te geven..

Maar wij hadden een konijn (pepper) die hadden we kool gegeven (klein beetje maar) en is toen ernstig ziek geworden en zijn weerstand is toen extreem omlaag gegaan ze is toen overleden aan een ziekte die maar weinig voorkomt.

( kool kan dus soms wel en soms niet )

Dus let goed op !

Voor de rest is het

Your own risk:warn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleden aan een ziekte die weinig voorkomt...

Welke ?

Zou het ook zo kunnen zijn dat de kool niet de oorzaak geweest, maar de aanleiding waardoor zijn weerstand misschien nèt dat tikje gekregen heeft waardoor het konijn ziek werd...

Verder wel goed dat je mensen wijst op het feit dat kool niet goed is om te geven....

sommige dingen kan je niet vaak genoeg herhalen...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook de ziekte maar het was inderdaad net de kool die gewoon het met hem deed .. we hebben hem moeten laten inslapen omdat zijn hoofd horizontaal stond .. het was waarschijnlijk een binnenholtonsteking

maja

Valt nu niks meer aan te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeer waarschijnlijk E.Cuniculi geweest...

Dat is niet zeldzaam, tenzij je een niet konijnkundige dierenarts hebt...die dit wel verwisselen met binnenholteonsteking..

Maar een beetje kool eten is daar onmogelijk de oorzaak van geweest !

Laat dat je gerust stellen.

Puur toeval dus en hooguit dat je konijn door verkeerde voeding, een lagere weerstand heeft gehad en mede daardoor moeilijk van zijn ziekte kon genezen. Hoewel ik dan dus twijfel of hij wel goed behandeld is...

E-Cuniculi is wel behandelbaar als je er op tijd bij bent én een goede dierenarts treft die van deze ziekte af weet. (dat laatste is vaak het grootste probleem merken we hier op de site)

Zonder het eten van dat beetje kool was je konijn eveneens ziek geworden.

Dat is één ding dat absoluut zeker is.

Nogmaals, hoop dat dat je gerust kan stellen.

Over E.Cuniculi kan je hier op het forum overigens voldoende terug vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeer waarschijnlijk E.Cuniculi geweest...

Dat is niet zeldzaam, tenzij je een niet konijnkundige dierenarts hebt...die dit wel verwisselen met binnenholteonsteking..

Maar een beetje kool eten is daar onmogelijk de oorzaak van geweest !

Laat dat je gerust stellen.

Puur toeval dus en hooguit dat je konijn door verkeerde voeding, een lagere weerstand heeft gehad en mede daardoor moeilijk van zijn ziekte kon genezen. Hoewel ik dan dus twijfel of hij wel goed behandeld is...

E-Cuniculi is wel behandelbaar als je er op tijd bij bent én een goede dierenarts treft die van deze ziekte af weet. (dat laatste is vaak het grootste probleem merken we hier op de site)

Zonder het eten van dat beetje kool was je konijn eveneens ziek geworden.

Dat is één ding dat absoluut zeker is.

Nogmaals, hoop dat dat je gerust kan stellen.

Over E.Cuniculi kan je hier op het forum overigens voldoende terug vinden...

Ik bedoelde alvan de weerstand ik snapteook wel dat je van kool geen binnenholteonsteking kon krijgen .. maar Toch hartstikke bedankt voor de uitleg ik gok waarschijnlijk dat de weerstand gewoon flink verlaagd was .. maarja we kregen idd ook eerst de verkeerde medicijnen dat was wel rot

maar door die kool is ze wel ziek geweest, toen nog niet dodelijk.

maar ze heeft wel een week of twee of helemaal niks , of alleen langzaam gedaan en ook niet veel gegeten en gedronken .

:info: Toch heel erg bedankt ik zal er zeker naar kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .