Ga naar inhoud

Koorts!


BrokenRaven

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week verhuis ik mijn konijnen overdag naar binnen, omdat het anders te warm wordt voor hun buiten. Nu viel mij op dat mijn oudste konijn binnen helemaal niet keutelde. Na een aantal dagen heb ik de dierenarts gebeld. Aangezien ik aan verstopping dacht ben ik ananassap en groenvoer gaan geven. Maar sinds vandaag stopte hij helemaal met eten. Ik ben dus naar de dierenarts gegaan en hij kon geen verstopping voelen en ook zijn tandjes waren in orde. Vervolgens temperatuur gemeten en hij bleek koorts te hebben, dus prikje met antibiotica en pijnstiller gekregen en nu moet ik hem elke dag 2x antibiotica toe dienen. Als er na 5 dagen geen verbetering is moet ik terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem dagelijks pijnstiller geven als ie niet eet en vocht toe dienen als ie het niet drinkt....Daar naast darm stimulerende middelen gebruiken dat doet de ab niet namelijk.Liggen de darmen stil gaat je konijn dood ( ciseral)

door de pijnstiller gaat je konijn weer eten liefste groen voer....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar het door komt en de dierenarts ook niet. Hij dacht dat mijn konijn gewoon een infectie opgelopen heeft... Het ligt in ieder geval niet aan het temperatuur verschil, want als ik ze 's morgens naar binnen haal blijft het dezelfde temperatuur! Hij had 39, nog iets, maar als ik dat hier lees valt het toch nog wel mee, want ik heb gevonden dat ze 39,5 mogen hebben of zit ik nu fout???

Ja, ik zal eens kijken of ik vocht toe kan dienen en groenvoer geef ik al, dat is op dit moment het enigste wat hij wil hebben, is dat goed of kan dat een teken van iets zijn? Ik bedoel, van te veel groenvoer kan hij toch ook weer diarree krijgen? En wat versta je onder darm stimulerende middelen en waar kan ik die krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp! Ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn nijntje overlijd!