Ga naar inhoud

Castratie Mokka en weghalen abces van Plushke


Mufassa

Aanbevolen berichten

Ja, ze hupt soms wat rond, zeker op schoot, nog gewoon nieuwsgierig enzo.

En ze wast haar eigen.

Ik heb juist haar een papje van water en biks gegeven, dat wou ze niet direct eten en daarom heb ik haar wat gedwangvoert. Dat viel wel mee, ze at het dan wel.

Sebiet ga ik wat hooithee maken voor haar, tegen de dunne keuteltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zolang ze amper eet denk ik dat ik ze 2x dag een beetje bikspap en hooithee geef. :)

En proberen stimuleren met altijd vers water, vers hooi, verse biks, wat groenvoer en snoepjes. Van die 2 laatste neemt ze af en toe eens een hapje , maar verre van genoeg.

Ocharme dat beestje... 's morgens antibiotica, dwangvoer en bach rescue in een spuitje,

's middags bach rescue en 's avonds gelijk 's morgens.

En dan nog 3x/dag een oogzalfje.

Maarja, tis het beste he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, k kom net van de DA.

Ik kreeg gratis pijnstillers mee en nog wat spuitjes.

Ze zegt dat ik er goed aan heb gedaan om dat bikspapje te geven maar dat ik beter Olvarit babyvoer (met spinaziesmaak) kan geven. Bikspapje kan gisten en babyvoer sterkt goed aan.

Dus morgen babyvoer kopen. ^^

Edit: net ook Plushke haar medicijnen gegeven en nog een beetje gedwangvoert... Benieuwd of ze nu vooruit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je pijnstilling hebt meegekregen. Nu zal ze wel weer een stukje opknappen.

Maar met het dwangvoer ben ik niet helemaal akkoord...

Net babyvoer heeft meer kans op gisting als de darmen trager werken omwille van de suikers die er in zitten.

Daarnaast is er hier in BE geen enkel babyvoer te vinden dat enkel groenten bevat zoals het wortelpapje van Olvarit dat ze in NL verkopen.

En met spinazie moet je al helemaal opletten... aangezien sommige konijnen hier sowieso niet goed tegen kunnen...

Ik zou het persoonlijk bij je bikspapje houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat raar dat je geen pijnstillers mee hebt gekregen, een beetje slordig vind ik het zelfs... Ook jammer dat je DA zegt olvarit te geven (wat overigens altijd met wortelsmaak aangeraden wordt, vraag me af of er bijv. aardappel in de spinazie-olvarit zit), terwijl je beter gewoon een bikspapje kunt geven.

In ieder geval veel succes, en blijf goed inschatten of ze nog meer pijnstillers nodig heeft. Da's echt heel belangrijk namelijk, wil je haar aan het eten krijgen en houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA zei dat ik het beste Olvarit met spinazie kan geven dus dan zal ik dat maar doen.:)

Ik denk persoonlijk dat het allebei wel goed is maarja, dit is echt een goede DA,

heeft al veel van mn beestjes erdoor gehaald, heeft ervaring met dwangvoederen, mijn cavia kreeg ik er ook door met Olvarit dus 'k ga gewoon doen wat zij zegt.:)

Ze zegt trouwens dat je hier in de delhaize gewoon Olvarit met spinazie kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat raar dat je geen pijnstillers mee hebt gekregen, een beetje slordig vind ik het zelfs... Ook jammer dat je DA zegt olvarit te geven (wat overigens altijd met wortelsmaak aangeraden wordt, vraag me af of er bijv. aardappel in de spinazie-olvarit zit), terwijl je beter gewoon een bikspapje kunt geven.

In ieder geval veel succes, en blijf goed inschatten of ze nog meer pijnstillers nodig heeft. Da's echt heel belangrijk namelijk, wil je haar aan het eten krijgen en houden.

Ze zei dat het mocht als er aardappel bijzat, nu voor even he, om aan te sterken.

Ik heb pijnstillers meegekregen voor een week.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh... niet dus...

Aardappel is helemaal niet goed voor konijnen en dat mag je dus gewoon niet geven. Olvarit bevat heel veel suikers en is helemaal niet goed voor konijnen, dat kan juist in je nadeel werken nu. Olvarit wordt alleen aangeraden als een konijn echt niet wil eten en dus ook echt het bikspapje niet neemt, dan kun je olvarit proberen. Bikspapje is echt stukken beter.

Overigens, we willen helemaal niet zeggen dat je DA slecht is, ik geloof zo dat je DA goed is.. MAAR heel veel DA's zijn nu eenmaal niet konijnkundig en weten dus niet helemaal wat ze zeggen als ze het over konijnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik zie net dat aardappel op de lijst van giftige planten staat. Dus denk nog maar even goed na of je het advies van je DA op gaat volgen.

Wij hier op BB hebben samen vaak meer verstand van konijnen dan veel DA-en. Dus ga aub niet alleen haar advies volgen omdat zij een DA is, en wij niet. Zoals ik al zei zijn veel DA-en niet konijnkundig.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb gewoon heel goede ervaringen met die DA, en ook met Olvarit... Daar heb ik mn cavia ermee door gehaalt toen zij ziek was en niet wou eten.

Kzal eerst eens zien of ze geen Olvarit hebben met alleen groente (ze zei idd ook dat fruit niet mocht) en geen aardappels.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Mufassa, maar biks is beter. In olvarit zit heel veel suiker en en ziek en zwak konijn kan daar juist niet goed op reageren. Konijnen zijn heel gevoelig voor te veel suiker.

Nogmaals, ik zeg niets over je DA, of ze goed of slecht is. Feit is en blijft dat veel DA-en niet konijnkundig zijn, hoe goed ze ook zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit zonder aardappel bestaat hier in BE echt niet...

Ze hebben in de eerste hapjes enkel spinazie en aardappel, wortel en aardappel en tuingroenten met rijst.

En ik zou persoonlijk nog eerder schrik hebben van spinazie (aangezien sommige konijnen daar gas van krijgen) dan een erg kleine hoeveelheid aardappel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .