Ga naar inhoud

maiskolf uit de dierenwinkel..


komijn

Aanbevolen berichten

Ik was bij de dierenwinkel, en daar zag ik 2 maiskolven, die op een een of ander manier gedroogd zijn zodat het lang houdbaar is. En lekker knapperig waar mijn komijn wel van houd denk ik... maar zou het ook goed zijn..??

Ik kwam er achter (dankzij dit forum) dat ik m veelste veel biks gaf!!

Nu is mijn komijn op een hooi dieet met elke dag een heel klein beetje biks.

Ik vind het eigenlijk best wel zielig..

Dus wie weet kan ik m wel blij maken met die mais dingen. er zit ook zo`n klip aan vast, zodat je dat ding vast kunt klemmen aan de kooi..

wie weet wat ik bedoel??

l

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me niet zo verstandig die te halen mais zitten tog suikers in?

het is ook een soort snack (snoep achtig iets tog??)

je kunt beter met groen voer gaan geven Niet Onwijs veel je moet het op bouwen

hier op de site staat een lijst met wat ze allemaal wel en niet mogen eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mais is niet gezond voor een konijn, er zit teveel eiwit in. Als je 'm lekker wilt verwennen kan dat met verse witlof, peterselie, andijvie, basilicum, munt, selderij, en nog meer soorten groenten en kruiden. Je moet het alleen wel voorzichtig opbouwen; dus niet in 1 keer heel veel geven, maar gewoon een klein stukje ter grootte van een postzegel, en als hij dan geen diarree krijgt kun je de dag erna een dubel zo groot stukje geven, net zolang tot hij er helemaal aan gewend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei... maar goed dat je het even navraagt... het beste inderdaad gewoon opbouwen met groenvoer, niet te veel in één keer als je nijn et niet gewend is en onbeperkt hooi geven, dan heeft ze geen honger hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beter van niet. Er zit heel veel suiker in zo'n staaf, en je maakt je konijn net zo blij met een stukje groenten, een wilgentak, een paar rozijntjes of een stukje banaan (in banaan en rozijntjes zit ook veel suiker, dus dat mag ook niet te vaak, maar dat lijkt me dan nog minder slecht dan zo'n kunstmatige stok).

En het is nog goedkoper ook! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die ooit eens gekocht voor mijn nijnen , en geen één van de twee die er maar aan snuffelde of begon te knabbelen ... heb ze dan maar de vuilbak in gekipt.

Volgens mij staan ze ook tussen de giftige voeding van een konijn , wat me dan wel even deed schrikken , aangezien ze deze wel als ' konijnensnack ' verkopen in de winkel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .