Ga naar inhoud

Zijn muggen ook 'gevaarlijk' voor konijnen?


Catelootje!

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af of konijnen (en dan mijn konijn in dit geval) kunnen worden gestoken door muggen. Ik zit al dagen vol met beten, en er zweven altijd wel een paar van die irritante diertjes in mijn kamer (zit vlak aan het water). Gisterenavond bedacht ik mij dat ik nog een muskietennet had [van de IKEA :angel:], en die heb ik over mij gehangen. Ik dacht dat de muggen dan achter mijn Woodrow gingen voor bloed, dus heb ik zijn binnen hokje verplaatst zodat het net ook over zijn hokje zat.:he:

Heb ik daar eigenlijk wel goed aan gedaan?

Steken muggen konijnen überhaupt?

edit: met de zoekmachine heb ik hier nog geen onderwerp over gevonden op BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muggen steken alles wat bloed heeft, dus ook konijnen. En muggen zijn voor konijnen vooral gevaarlijk omdat ze de (besmettelijke, voor konijnen vaak dodelijke) ziekte myxomatose kunnen overbrengen! Als je zoekt op myxomatose zul je waarschijnlijk wel heel wat topics vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zwarte Panter ; Is het niet beter te enten èn gaas te gebruiken? Dan ben je toch dubbel zo veilig? Moet er niet aan denken dat er iets gebeurt met mijn nijn :'(

En het is maar voor een klein weekje, volgende week ben ik voor de ganse zomer thuis en daar hebben we alle mogelijke openingen met horren voorzien :)

EDIT n.a.v. de reactie hierboven: En steekvliegen? Ben ik zelf enorm allergisch voor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene vliegen kunnen maden veroorzaken (en dat is vooral gevaarlijk als ze eitjes leggen in poep die aan het achterwerk van een konijn blijft hangen), myxomatose wordt verspreid door muggen.

Wat zijn prikmuggen? Vrouwtjesmuggen steken, dat vind ik prikmuggen. Wat zijn gewone muggen en wat zijn prikmuggen volgens jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan echt niet zien wat voor kleur muggen hier hebben hoor, daar zijn ze niet groot genoeg voor. :P

Ga er maar van uit dat alle muggen kunnen steken en dus ziektes kunnen overbrengen, en dat alle vliegen eitjes kunnen leggen waar maden uit kunnen komen die je konijn kunnen opvreten als dat toevallig op het achterwerk van je konijn is, dan zit je altijd safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muggen kunnen myxomatose overbrengen. In NL en BE kan je je konijnen hiertegen laten inenten. Geen idee hoe dat in Tunesië zit...en hoe frequent myxomatose door voorkomt...

Misschien kan je eens een DA opbellen en dat navragen...

Preventief de kont van je konijntje wassen hoeft niet.

Je moet er wel voor zorgen dat hun kontjes gewoon altijd proper zijn.

En een goede hygiëne in hun hok is natuurlijk ook geen overbodige luxe ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat snowy en witje bedoelt zijn vliegen.

waarschijnlijk kom je orspronkelijk uit het noorden van nl? Daar hebben ze muggen en neefjes :P muggen zijn vliegen en neefjes zijn muggen.

das voor het gemak..........

ben zelf vanuit brabant naar groningen verhuisd. heb hier nog vaak discussies over (zowel met mijn vriend als met klanten die een bestrijdingsmiddel tegen muggen komt halen:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .