Ga naar inhoud

hooi


Puckmuck

Aanbevolen berichten

:surprised: Als je konijn dat nu niet krijgt dan zou ik dat maar hƩƩƩƩl snel gaan doen inderdaad! Zonder hooi slijten z'n tanden niet goed af, waardoor hij op den duur niet meer kan eten, waardoor hij dood kan gaan. Verder bevat hooi allerlei vezels die nodig zijn voor een goede spijsvertering. Morgen dus meteen op zoek naar hooi (en als er vandaag winkels bij jou in de buurt open zijn dan eigenlijk vandaag al!)!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is erg belangrijk. Wist dat vroeger toen ik nog een klein menneke was niet en mijn ouders ook niet hebben vroeger altijd nijnen gehad die nooit hooi kregen en alleen biks. Hebben nooit tandproblemen gehad en waren nooit ziek en zijn uiteindelijk 10 en 12 jaar geworden.

Maar dat is een sucses verhaal op vele horrorverhalen.

Dus mijn advies ga maandag naar de Dierenwinkel/boerenbond ofzo en haal een pak hooi. Het is echt belangrijk voor een konijn Hooi en groevoer zijn eigenlijk zijn hoofdeten en Biks zou een aanvulling moeten zijn op.

Ik heb een konijn wat zoveel hooi eet en daarbij het groenvoer dat hij nauwelij kbiks eet. Een ander konijn van me eet nauwelijks hooi, heb al meerdere soorten geprobeert. Mede daarom heb ik gekozen om mijn konijnen ook science selective voer te geven daar zitten meer voor een konijn ofzo belangrijke vezels in. Het is geen vervanger voor hooi maar wel een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is mooi !!

maar waarom heb je dit dan nog nooit gekocht

hoelang heb je je konijn al (weet je terouwens wel dat je geen KNAAGSTENEN in de kooi moet hangen) dit is slecht voor de nieren er kan dan blaassteen door komen

ik d8 ik zeg het er maar even bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .