Ga naar inhoud

Help Hij drinkt te weinig


Carino

Aanbevolen berichten

heej jah ik had hem ook al meer gegeven als dan eerst

gewoon omdat er meer vocht in zit

net heeft hij wel beetje gedronken van de hooi thee die ik gister avond laat nog opnieuw had gemaakt

ik zal dalijk eens overleggen met de dieren arts

en ga zo even ananas kopen en dan proberen dat hij het opdrinkt(denk datik de sap op de witlof ga doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb de dieren arts gebelt

maar hij zegt dat het niet op een verstopping kan lijken

want hij eet wel en keuteld wel , toch mocht ik wel ananas gegeven zo dat hij dan zijn darmen dan wel wat meer op gan kwamen

hij zij dat het goed kan zijn dat hij door de warmte van buiten dus niet drinkt

dat het kan zijn dat hij er veel ste moe van wordt hmmm ik moes het nog even aan kijken en als het echt niet goed gaat dan gewoon weer bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook Orisel Junior halen bij de apotheek. Volgens de gebruiksaanwijzing klaarmaken en dan in zijn waterflesje doen.

Hier vulde ik ook het drinkbakje van Clover mee toen hij verstopt zat. Hij dronk wel, maar het koste hem allemaal zoveel energie dat hij ook wat weinig binnen kreeg.

De orisel helpt tegen uitdroging. Let wel op dat je de Junior variant meeneemt.

Je kunt hem er ook mee "dwangvoeren" zonder hem echt vast te houden. Je zei dat je bang bent voor spartelen. Ik nam Clover voor me op het aanrecht. Met zijn kontje tegen de muur zodat hij niet achteruit kan lopen en zelf goed tegen de rand aanstaan. Dan met de ene hand zijn hoofdje een beetje omhoog door met je hand onder zijn kin zijn kopje op te tillen. Dan met een klein spuitje ongeveer 1 ml water per keer aan de zijkant van zijn bekje naar binnen spuiten.

Je kunt dit ook in zijn hok doen natuurlijk, maar dan moet je waarschijnlijk wat ongemakkelijker op de grond zitten.

Ik hoop dat het allemaal lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clover volgens de dieren arts is het geen verstopping

dan vraag ik me toch eiglk af waar er dan een kettingkeutel uit kwam

Het is ook niet om een verstopping op te lossen, maar om te zorgen dat hij niet uitdroogt.

Uitdroging kan namelijk wel degelijk verstopping veroorzaken. Helaas weet ik daar alles van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .