Ga naar inhoud

Help Hij drinkt te weinig


Carino

Aanbevolen berichten

grrr :grrrrrr: mijn konijn drinkt nog steeds te weinig

ik ben afgelopen donderdag al na de dieren arts geweest zo als sommige mensen van het topic weten carino het zwarte konijn heeft een vocht infuus gekregen omdat hij te weinig drinkt

ik ga liever niet terug na de dieren arts maar als het moet dan moet het en dan ga ik ook ik maak me zo ongerust over hem

weet iemand misschien waaraan het kan liggen dat hij zo weinig drinkt?

eten doet ie wel

alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je enkel een flesje of ook een bakje?

Groenvoer geven is inderdaad prima en extra nat maken ook.

Als hij echt zo slecht drinkt kan je het groenvoer natuurlijk ook heel erg opbouwen...

Hier krijgen ze zoveel groen dat er erg weinig gedronken wordt.

Als hij vorige keer echt gedehydrateerd was, moet je dit (zeker met dit weer) goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje zwarte panter

ik ben idderdaat aan het opbouwen met groen voer

maar dit hebben ze nog nooit gehad dus heb nog maar twee dingen in huis

witlof en rucolaze hebben ieder 2 flesje drink bakje zijn ze hier niet gewend en doen daar niets mee ik denk dat ik maandag gewoon weer even terug ga na de dieren arts . maar weet jij misschien waarom hij zo weinig drinkt

de dieren arts zij toen ook dat zijn buikje beetje strak was (omdat hij te weinig vocht binnen kreeg daarom heeft hij even een infuus gekregen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft hij wel trek in hooithee? (een pluk hooi overgieten en kokend water, dit helemaal af laten koelen en dan het hooi eruit halen). Die kun je in een flesje en een bakje doen, wellicht heeft hij daar meer trek in dan in gewoon water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft dus geen bakje?

Dan zou ik er toch sowieso een bakje bij zetten...ook al doet hij daar op het eerste gezicht weinig mee.

Heeft hij vroeger wel van de flesjes gedronken?

Als hij toen echt uitgedroogd was, zal hij niet in een al te goede conditie zijn geweest op dat moment natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bolt drinkt ook meer hooithee dan gewoon water. Wat ik nu doe is hooithee maken en dan de helft hooithee en de helft water in zijn drinkflesje. Heb ik eerlijk gezegd dat net voor het eerst gedaan dus maar afwachten of hij dat wel gaat drinken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi zwarte panter !!

ik heb al eens een bakje neer gezet voor 2 dagen maar hier ijkt hij niet naar om ik zal het er wel weer neer zetten en ook gewoon in de drinkflesjes doen zo dat we dan toch zeker weten (ik kon niet zien dat hij niet in een gezonde staat was) hij was blij al s los loopt ging ie allemaal binkies maken eerst zag ik naartuurlijk niet of hij genoeg dronk omdat hun toen een flesje hadden en hun kregen ook uit een bakje eten dit heb ik ook al aangepast zijn brokjes eet hij op al laat hij er 4 in liggen maar dat maakt niet zo veel uit als d=hij meerdere deel er maar uit drinkt

waarom ik donderdag na de dieren arts ging was omdat er een van bijde konijnen kei hard zat te gillen/schreeuwen dus ik schrok en heb gelijk de dieren arts gebelt om te vragen wat het was zij zij dat dit meestal is als ze in de stress zijn en of pijn hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah hij weet niet beter dan een flesje

ik heb hem van af toen ie 8 weken was en hij heeft altijd een drink flesje gehad

ik voel me zo schuldig omdat er waarschijnklijk hij ook de gene was die donder dag zo zat te gillen (dus pijn zou kunnen hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hooi thee aan het maken en ben benieuwd dalijk hoe ze hier op gaan reageren

laat het nattuurlijk eerst intrekken en als hij dan nog niets drinkt??? (het wordt zoiezo maandag terug na de dieren arts had vannacht ook nare droom dat ie dood lag in de kooi:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst wel (maar dat kwam toen omdat ik te weinig voer gaf

ik had toen voor bijde maar een bakje biks en daar zat 25 gram in ....

toen at ie wel goed hooi toen moes ik ook drie x perdag goed bij vullen en nu maar 2 de gezonde eet dus veel meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .