Ga naar inhoud

gras


blackscell

Aanbevolen berichten

klas net dit

Geplukt gras mag wel, maar dan wel vers geven zoals chanty aangeeft, en niet even laten liggen want dan komt het in het tussenstadium tussen gras en hooi, en tijdens dat proces is het ook niet goed voor je konijn!

ik had net gras geplukt met wortel n al, toen heb ik het in d tuin gedaan in hoop dat er wat moois vn komt, maar me konijn eet er nu al wat van, is dit dan slecht voor hm ?

quote.gif multiquote_off.gif quickreply.gif blogpost.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een jong konijn, ik schat tussen de 10 en 13 weken oud. ik heb m eigenlijk altijd binnen, maar gisteren heb ik een ren gekocht zodat hij met dit mooie weer ook lekker mee naar buiten kan. mag ik m al op het gras zetten? of eet hij dan te veel gras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
klas net dit

Geplukt gras mag wel, maar dan wel vers geven zoals chanty aangeeft, en niet even laten liggen want dan komt het in het tussenstadium tussen gras en hooi, en tijdens dat proces is het ook niet goed voor je konijn!

ik had net gras geplukt met wortel n al, toen heb ik het in d tuin gedaan in hoop dat er wat moois vn komt, maar me konijn eet er nu al wat van, is dit dan slecht voor hm ?

quote.gif multiquote_off.gif quickreply.gif blogpost.gif

ehm wat bedoel je met "niet even laten liggen"..... een paar uur of een halve dag?

Heb om 19.00h gras geplukt en nu net om 1.15h nog wat gegeven.

Heb ik nu iets heeeeel stoms gedaan?

Had wel eerst hier op BB gezocht of ze wel gras mochten, maar dit laatste zie ik nu pas...

help?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gras is erg goed voor de konijntjes hoor!

Ik weet niet waar je het bewaard hebt, maar belangrijk is dat het gras nog fris is.

Het is hier bij ons geen vochtige avond, dus kan het al geplukte gras al redelijk slap zijn. Soms zijn de avonden heel mistig en vochtig, dan blijft ook het gras wat frisser.

Ik zou zelf alleen maar vers gras geven. Maar ik heb het ook makkelijk voor handen.

Dus kijk even hoe vers het nog is en bepaal daarop even of je het nu uit het hok verwijderd. Maar als je dit normaal gesproken ook al doet, zou ik in dit geval niet gelijk in paniek raken, maar er voortaan wel de voorkeur aan geven het vers te geven.

Is het mogelijk een vierkante meter gras bij huis te hebben? Dit is hier bij de tuinder 2,50 en kun je het konijn gewoon lekker zelf laten 'maaien'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de eerste keer dat je ze gras geeft?

Dan zou ik wel even oppassen dat je niet al te veel geeft op 1 dag.

Pluk morgen weer wat vers, niet te veel. Bewaar het niet, en zorg voortaan gewoon voor vers geplukt gras. Dan neem je geen risico en vinden je konijnen je superlief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, heb gisteren een beetje geplukt en gegeven.

Vanochtend was alles goed, dus had vandaag wat meer geplukt.

Heb ik dus rond 19.00 gegeven en nu net de rest.

Ben net naast mijn knijnen gaan liggen en hoor nix borrelen (is misschien ook een beetje snel) maar goed. afwachten dan maar en ik zal vanaf morgen alleen nog maar vers geven.

Dank voor je tips :-) en slaap lekker voor straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pluk ook regelmatig gras en paardebloembladeren. Als ik thuiskom was ik het eerst, dan laat ik het heel goed uitlekken, en daarna gaat het in een plastic zak de koelkast in. Zo kan het wel een paar dagen goed blijven. Als ik dan de groenten klaarmaak voor de konijnen krijgen ze er ook een handje paardebloemen en gras doorheen. Wel laat ik de groenten die uit de koelkast komen eerst even op kamertemperatuur komen, dat is beter voor hun maagjes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .