Ga naar inhoud

konijn heeft schilfers


Melaniiie

Aanbevolen berichten

Nou hij gaat er niet gelijk dood aan en het doet geen pijn maar we willen het zo snel mogelijk weten om er wat aan te doen in plaats van een week later. Dus.... Maar bedankt voor de informatie. We willen ook niet gelijk naar de dierenarts omdat het mischien helemaal niet erg is en dan betaal je vet veel geld er voor bvb Dus weet iemand wat het is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hij gaat er niet gelijk dood aan en het doet geen pijn maar we willen het zo snel mogelijk weten om er wat aan te doen in plaats van een week later. Dus.... Maar bedankt voor de informatie. We willen ook niet gelijk naar de dierenarts omdat het mischien helemaal niet erg is en dan betaal je vet veel geld er voor bvb Dus weet iemand wat het is???

een dier kost eenmaal geld, denk je dat het vanzelf weg gaat ofzo? dan moet je gewoon naar de DA, als jij jaren lang roos hebt heb je geen pijn maar je zal wel uiteindelijk naar de dermatoloog gaan voor een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dan volgende keer na Melaniiie, voordat je wat vraagt, je weet toch dat je dit soort antwoorden kan krijgen? Het is toch logish om naar de DA te gaan als je dier iets mankeert?

Hoe kunnen wij nou ruiken vanaf hier, wat het konijn mankeert? Een DA kan haar meteen helemaal cheken ;)

Maargoed, succes ermee iig, ik hoop dat jullie verstandig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de Da als het schurft/mijt is dan krijgt het konijn en injectie die moet dan nog twee keer herhaald worden. De mijt gaat NIET vanzelf over en word idd steeds erger. Als het konijn er nu ogenschijnlijk nog geen last van heeft, dan nu actie ondernemen dan ben je eventueel overlast voor het konijn voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja we kijken het nog en paar daagjes aan en dan gaan we wel naar de dierenarts...

Tja, oké....maar weet wel dat er ook vormen zijn die erg besmettelijk zijn...

Bijvoorbeeld...cheyletiella is niet alleen besmettelijk van konijn op konijn....maar ook van konijn op hond, van konijn op kat,....... én zelfs van konijn op mens...

Héél leuk natuurlijk als je even afwacht en het blijkt toch om die mijt te gaan dat binnenkort iedereen in de directe omgeving besmet lijkt te zijn.

Het kan natuurlijk evengoed iets ander zijn...maar ik zou dat in iedergeval niet afwachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...het ligt misschien aan mij, maar dit forum is er toch voor om kennis uit te wisselen of ben ik nu echt zo achterlijk?

Ze vraagt of iemand het misschien weet....ze vraagt niet of jullie haar allemaal op haar donder willen geven omdat ze niet meteen naar een DA gaat. Ik zou het zelf ook anders doen, maar laat een mens zijn eigen keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we willen het zo snel mogelijk weten om er wat aan te doen in plaats van een week later. Dus....
ja we kijken het nog en paar daagjes aan en dan gaan we wel naar de dierenarts...

Ik vind het ook wel erg typisch (en vooral onbegrijpelijk!) dat als iemand zo'n urgente vraag heeft (SPOED in hoofdletters maar liefst!) en er wordt door iedereen die reageert gezegd dat je het best naar de dierenarts kunt gaan, dat je het dan 'nog een paar daagjes aankijkt'. Terwijl je er zo snel mogelijk wat aan wil doen (beweerde je eerst nog), in plaats van een week later. Als er dan wordt uitgelegd dat het besmettelijk kan zijn en gevraagd wordt waarom je het nog een paar daagjes aankijkt terwijl er zoveel spoed mee was wil je het topic laten sluiten. Staan de reacties je niet aan? Lijkt me niet zo heel verwonderlijk, als je weigert om meteen naar de dierenarts te gaan met iets wat je eerst nog spoedeisend vond. :sarcastic:

Als je geen geld aan de dierenarts wilt uitgeven kun je beter helemaal geen dieren houden. Dierenartskosten horen er namelijk óók bij als je huisdier iets mankeert!!!

@Rian: dat ligt aan jou ja. :P Ik snap héél goed dat mensen boos worden als iemand uit gierigheid niet met een dier naar de dierenarts wil gaan. Neem @#*&%#$ toch je verantwoordelijkheid als je konijn iets mankeert! Anders ben je voor mij echt geen dier waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We willen ook niet gelijk naar de dierenarts omdat het mischien helemaal niet erg is en dan betaal je vet veel geld er voor bvb Dus weet iemand wat het is???

sorry hoor maar dit geeft het aan! ze heeft liever goedkope oplossing via het internet dan geld uit geven aan een DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...het ligt misschien aan mij, maar dit forum is er toch voor om kennis uit te wisselen of ben ik nu echt zo achterlijk?

Ze vraagt of iemand het misschien weet....ze vraagt niet of jullie haar allemaal op haar donder willen geven omdat ze niet meteen naar een DA gaat. Ik zou het zelf ook anders doen, maar laat een mens zijn eigen keuze maken.

Dat kan wel zo wezen, maar wij kunnen via internet ook niet bepalen wat iets is, gebaseerd op een vage beschrijving. Bovendien werd ons enige tijd geleden sterk verzocht (door ik meen Caroline) niet zelf voor doktertje te gaan spelen maar als het even kan, mensen door te verwijzen naar de DA juist omdat wij géén dokter zijn. En als er dan weer eens iemand langskomt die weigert naar een DA te gaan en dus in het beste belang van het beestje te handelen, dan is het niet zo raar dat je er flink van langs krijgt...En terecht, in mijn ogen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik, ik zou zelf ook naar de DA gaan hoor, maar wat ik wil zeggen en wat jullie volgens mij niet willen begrijpen, is dat dit forum beter kan stoppen als het advies altijd maar is "ga naar de DA", want wat doen we hier dan nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .