Ga naar inhoud

Schilfers.. wat nu weer?


boghy

Aanbevolen berichten

Bikkel verhaart sinds kort flink.

In eerste instantie dacht ik, niets aan de hand, het word warmer buiten.

Maar nu zie ik nadat ik de meeste losse haren har verwijderd dat hij ook last heeft van schilfers. Hij heeft geen open plekjes ofzo.

Meneer is 2 keer kort achter elkaar onder narcose geweest, heeft ook medicijnen gehad, kan dit er mee te maken hebben? Of moet ik me nu weer zorgen gaan maken?

Ik heb geen relatie met de dierenarts, maar denk dat ik hem de afgelopen weken net zo vaak heb gezien als zijn vrouw:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha wat een opmerking! geweldig....

De schilfers van Bikkel zijn natuurlijk minder......

ZIet het eruit als witte schilfers die vergelijkbaar zijn met roos?

In dat geval zou het om mijt kunnen gaan. Dat is door de dierenarts eenvoudig te onderzoeken door een huidschraapsel te nemen en dat onder de microscoop te onderzoeken.

Mocht het dan idd mijt blijken kan dat behandeld worden met een injectie ivomec of met pipetten stronghold.

Konijnen kunnen mijt krijgen doordat dit beestje vaak in het hooi zit.

Mocht je meerdere konijnen hebben is het zaak om die goed in de gaten te houden en misschien zelfs mee te behandelen aangezien mijt erg besmettelijk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, sorry ik lig hier echt in een deuk over die laatste zin :lol:

Voor de rest sluit ik me bij Kelly aan.

Het zou wel eens mijt kunnen zijn. Als hun algehele gezondheid iets minder is, hebben ze hier ook meer kans op.

En aangezien je de DA de laatste tijd bijna zoveel ziet als zijn vrouw hem ziet...ga ik er van uit dat de algehele gezondheid van je konijn wat minder is ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het zijn idd witte schilfers die op roos lijken.

Maar weer naar de dierenarts dus, pfff krijg er op dit moment een beetje een punthoofd van.

Misschien is het toch niet zo'n slecht idee om een konijnenverzekering af te sluiten.

Zul je zien, dan blijven ze kerngezond! Wat een verzekering op zich al waard is natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het moment 9 nijnen, met Bikkel heb ik met een abses, sterrelisatie en haken verwijderen te maken gehad, verder nog een ram laten helpen.

Deze week laat ik zowieso het nestje jongen enten, dus neem Bikkel voor de zekerheid wel weer mee.

Het is wel een leuke DA, hahaha, hij zou bijna denken dat ik het erom doe!

Straks krijg ik van mijn man een DA verbod.. LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 voordeel heb ik dan wel weer, Bikkel zit nog steeds alleen, omdat hij de eerste 6 weken nadat hij geholpen was nog niet bij Lotje mocht ivm kans op nog vruchtbare zaadcellen. Hoop dat het geen mijt is en als het mijt is dan denk ik dat alleen Bikkel het heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over humor gesproken...

Ik denk dat ik bij vraag en aanbod de volgende advertentie ga plaatsen...

Gezocht voor Boghy

Konijnkundige vrijgezel(lige) dierenarts en groot hok voor ex-ram.. uhhhhh ex-Man!!

(gelukkig ligt mijn man die naast me staat nu in een deuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 6 nijnen en de DA heeft het konijn wat mijt had een injectje gegeven en mijn vrouw uitgelegd hoe hij dat deed .De rest van de nijnen zijn drie keer injecteerd door mijn vrouw zelf .Dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mijt is heeft je konijn 3 keer een injectie nodig met ivomec, moet niet zo duur zijn volgens mij, het onderzoek is ook denk ik niet zo duur, ik schat misschien een euro of vijftig a 60 in totaal, mits je niet voor iedere injectie een consult hoeft te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag toch maar even naar de dierenarts gegaan.

Bikkel en Lot hebben alletwee mijt en last van vlooien (snif)

De twee zitten niet samen in een hok, maar in een flat met ieder hun eigen etage.

Waarschijnlijk hebben we zelf door te aaien het van de 1 op de ander overgebracht.

Ik heb gevraagt om injecties ivomec, maar ben toch akkoord gegaan met stronghold, omdat Bikkel de laatse tijd al zoveel medicatie via het maag/darm kanaal heeft gehad leek dit de beste oplossing. De losse haren moet ik zoveel mogelijk verwijderen met een vlooienkammetje, iedere nijn heeft nu zijn eigen kam, die na de tijd in de vaatwasser gaat.

Dank jullie voor de tips!

PS: ik had deze keer een vrouwelijke dierenarts :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .