Ga naar inhoud

Pas op met hooiruif


Nelis

Aanbevolen berichten

wat me net is overkomen...pfff nog de schrik in de benen. Nelis rende de ren rond met de ruif om zijn nek. Hij stoeit er regelmatig mee en heeft wrs zijn koppie tussen de tralie gewurmd en kreeg m niet meer los. Pas op dus , mijn ruif gaat eruit !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf vorig jaar mee gemaakt dat mijn cavia in zo'n ronde ijzeren bal zat met haar koppie!! De bal was van een schroefje los geraakt en zodoende kon zij daar in komen. Dit was helaas niet goed afgelopen, want ze heeft zo waarschijnlijk uren gezeten, flink gestrest, en ze is toen 2 weken later overleden aan een hersenbloeding. Ik wil je nu echt niet aan het schrikken maken, maar ik heb nu wel geleerd dat je met dieren,net als met kleine kinderen, 10x de spulletjes na moet kijken of ze echt dierproef hangen/zitten. Maar gelukkig is het bij jou goed afgelopen dus dat ruifje is waarschijnlijk nu geschiedenis. Ik heb zelf die ballen nog wel hangen, met andere schroefjes, en bij de konijnen ligt het hooi in een houten bak waar ze gewoon in gaan zitten eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als hij vasthangt krijgen ze hun kopje er niet door ? Hier wel hoor. Lag hier ook regelmatig op de grond, maar heb liever dat ze m om de nek hebbben asl hij op de grond ligt dan dat hij zich ophangt als zijn kop in n vaste ruif zit.... heb m weggedaan, die paar centen wegen niet op tegen t konijn ;)

Omdat ze hem bij mij ook regelmatig op de grond gooiden, heb ik hem vast gemaakt met ti-raps. Nu kunnen ze er geen beweging meer in krijgen dus 100 % veilig ;) Dus weggooien zou zonde zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, ik zou me inderdaad ook doodschrikken zeg! Gelukkig kon je m snel bevrijden!

Ik heb zelf een hooibal en daar kunnen ze met geen mogelijkheid hun koppie in duwen. Bovendien vinden ze het nog leuk ook, omdat ze wat meer moeite moeten doen om het hooi eruit te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .