Ga naar inhoud

bdk


bikkel

Aanbevolen berichten

hoi,

Bikkel heeft vandaag een grote hoeveelheid bdk in de borders achtergelaten.....hij krijgt maar 50 gram biks per dag en hij weegt 2,5 kilo...wel krijgt hij 2 keer per dag een flink bord groen, en hij eet veel hooi!

Kan het ook door het groen zijn dat hij de bdk niet opeet of is dat alleen bij teveel biks?

dit is van vandaag, zijn 2 verschillende plekken....

615427196_5_VlvM.jpeg

groetjes sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen is normaal niet iets wat snel bdk veroorzaakt..

Op zich kan het wel eens dat ze een dagje de bdk'slaten liggen. 1 dagje is dan ook niets om je zorgen over te maken.

Blijft hij dit nu doen... dus echt een aantal dagen achterelkaar dan zou je eens kunnen overwegen om hem te ontwormen.

Wormen willen ook wel eens de oorzaak zijn waarom de bdk's blijven liggen.

Zijn voer klinkt gewoon goed dus daar zou het niet door mogen komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ollie sinds vrijdag, en elke x had hij heel snel zijn bakje leeg haha,

dus ik steeds bijvullen,ik denk dat hij te veel heeft gehad..

maar wat moet je doen met de bdk die aan zijn kontje blijven plakken?:s

die kun je moeilijk er af pulken en in het hok leggen,

wat stinken die bdk trouwens zeg hahaah

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, hij krijgt idd veel groen, was laatst bij sientje82 op de koffie en wat haar konijnen met zn 3tjes eten eet Bikkel alleen haha....tot nu toe heeft Bikkel nergens last vanen zn normale keutels zien er goed uit....ik zal de biks eens minderen...wilde sowieso overstapen op ss maar ben een beetje huiverig omdat Bikkel het zo goed doet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou oud is jong eigenlijk?

Ik heb mijn nijnen nooit onbeperkt biks gegeven (omdat ik niet wist dat dit moest.) Misschien weet iemand tot welke leeftijd dat mag?

Toch misschien handig om te minderen, sinds het wel om essentiele voedingsstoffen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat onbeperkt is niet echt onbeperkt, maar maximaal zoveel als een konijn zou krijgen als hij volwassen is. Dus een konijntje van 500 gram wat als hij volwassen is 2 kilo gaat wegen, mag net zoveel eten als een volwassen konijn van 2 kilo. als je dat aanhoudt hoef je ook nooit te stoppen met 'onbeperkt' te geven, omdat hij dan vanzelf zo groot wordt dat hij precies genoeg krijgt (ik hoop dat het een beetje te volgens is zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd, daarom vind ik dat ook belangrijk,

ik heb een teddy widder van 8 weekjes,

hij heeft voer meegkregen van zijn fokker,en dit meng ik nu nog met SS,

wat heel goed gaat, op de bdk na dus

ja ik snap wat je bedoeld kiwi, een teddy moet rond de 1,nog wat kilo gaan wegen dacht ik,

maar Ollie slaapt nu haha,dus vanavond zal ik hem wegen

aangepast door nonneponnn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .