Ga naar inhoud

Trillen, stressig?


Ragnild

Aanbevolen berichten

Ik heb pasgeleden een nieuw konijntje gekregen. En soms, als hij gewoon ergens rustig zit, kan ie opeens gaan trillen. Ook wil hij dan nog wel eens

tegen de tralies van zn hok vliegen als het dicht zit. Vandaag, na een paar keer zo'n 'tril bui' gehad te hebben, rende hij de kamer door om zich vervolgens te gaan verstoppen.

Kan hij ziek zijn? Of is het gewoon stress? (Dit is mn eerste konijntje) :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

een schuin koppie zou kunnen duiden op iets dat niet helemaal goed gaat in de hersenen.

Ik ben natuurlijk geen DA en ik wil je ook zeker niet onnodig ongerust maken....

Maar ik herken het verhaal van een konijntje van een vriendin van mij.

Misschien is het handig om een DA te raadplegen....

Nogmaals ik wil je echt niet onnodig ongerust maken en het is zeker niet mijn bedoeling om je bang te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er absoluut voorstander van om met elk nieuw dier eens langs de DA te gaan.

Misschien kan je hier eens kijken of er een konijnkundige DA in je buurt zit:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Want heus niet elke DA is op de hoogte van konijnen.

Hoe oud is je konijntje? Eet en keutelt ze verder wel goed?

Houd hij enkel na het trillen zijn hoofdje schuin of ook op andere momenten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is morgen 8 weken. En ja hij eet en keutelt wel goed.

Hmm, ik denk dat het meer na het trillen is. Andere momenten ben ik niet echt zeker van; hij houd er nogal van om veel de kamer te verkennen, en zich onder dingen te verstoppen. Of om juist rond te springen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat sommige mensen hierboven aan de mogelijkheid van E. cuniculi denken bij een scheef hoofd.

Maar die kans bij een konijn van 8 weken is érg klein. EC heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen.

Het lijkt me wel een goed plan om even langs een konijnkundige DA te gaan, alles uit te leggen en hem helemaal na te laten kijken.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met George naar de dierenarts geweest, en ze zei dat ie helemaal gezond was. :) Het zal hier wel een gevalletje van overbezorgd baasje zijn geweest, haha. Hij heeft ook direct zn eerste inenting gehad, over 2-3 weken moet ie weer.

Iig, ik dacht, ik zal t nog maar even melden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Denk dat je beter een nieuw topic hierover kunt maken met zoveel mogelijk details.

Bijv. oe oud je konijnen zijn, hoe je ze gekoppeld hebt, (ex)ram/(ex)voedster, misschien een filmpje ervan e.d.

Je hebt ook een bericht met dat je konijn overleden is en dat er 1 alleen was en dat je snel een nieuwe moest hebben..

En een bericht over de druip poep of iets dergelijks..

Het zijn allemaal hele korte berichtjes die erg paniekerig overkomen en zonder de details om er iets over te kunnen zeggen..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .