Ga naar inhoud

Diarree jong konijn!


Corina

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week 2 konijnen van ca. 3 maanden oud. Na 2 dagen kreeg een van de dames erge diarree, gelijk naar de dierenarts gegaan en zij dacht dat het kwam door het groenvoer wat ik gegeven had. Spuitje gehad en inderdaad knapte ze snel flink op en begon weer goed hooi en biks te eten. Volgens de da hebben jonge konijnen veel moeite met groenvoer in het begin en moet je dit heel voorzichtig opbouwen, heb ik ook al gehoord van mensen hier op het forum. Nu heb ik ze gisteren een klein stukje oud droog brood gegeven (postzegel formaat) en nu zag ik vanmorgen dat ze weer aan de diarree is, echt waterdun en het stinkt vreselijk. Ik weet wel dat bij de opvang er ook een konijn zit die alleen maar biks en hooi mag en verder niets anders ivm allergie. Straks maar weer even overleggen met de da maar het lijkt erop dat ze dus niet tegen ander voer kan, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij jonge konijnen en diarree (zeker waterdun en stinken) liefst meteen naar de da gaan.

Neem als het kan wat diarree mee voor onderzoek en meteen laten testen op coccidiose.

Vooral jonge konijnen kunnen daar door stress last van krijgen. Het is heel belangrijk dat dat meteen behandeld word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een week 2 konijnen van ca. 3 maanden oud. Na 2 dagen kreeg een van de dames erge diarree, gelijk naar de dierenarts gegaan en zij dacht dat het kwam door het groenvoer wat ik gegeven had. Spuitje gehad en inderdaad knapte ze snel flink op en begon weer goed hooi en biks te eten. Volgens de da hebben jonge konijnen veel moeite met groenvoer in het begin en moet je dit heel voorzichtig opbouwen, heb ik ook al gehoord van mensen hier op het forum. Nu heb ik ze gisteren een klein stukje oud droog brood gegeven (postzegel formaat) en nu zag ik vanmorgen dat ze weer aan de diarree is, echt waterdun en het stinkt vreselijk. Ik weet wel dat bij de opvang er ook een konijn zit die alleen maar biks en hooi mag en verder niets anders ivm allergie. Straks maar weer even overleggen met de da maar het lijkt erop dat ze dus niet tegen ander voer kan, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Overheen gelezen.. Maar het is goed dat je straks weer naar de dierenarts gaat, laat dan meteen controleren op die coccidiose die hierboven genoemd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie, ga inderdaad straks weer naar de da en neem weer poep mee. Heb ik eergisteren ook al gedaan en ze is inderdaad ook even helemaal opgeknapt daarna. Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het brood, zeker gevoelige darmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .