Ga naar inhoud

geranium


wendy&charly

Aanbevolen berichten

wat doet geranium met een konijn kan wel overal vinden dat t giftig is maar niet waarom.

ik heb een ren gekocht maar ik huur een appartementje en die mensen waar ik het van huur hebben heeeeeeel veel geraniums ze hangen ook aan de muur en kan haast niet voorkomen dat er blaadjes in de ren van charly vallen.

hoe erg is t als ze een keer een blaadje eet???

xxx wendy en charly:bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het uit? Geranium is giftig door de stoffen die in de plant zitten, en het is niet goed als je konijn er van zou eten. Dat is toch alles wat je moet weten? Of ben je minder voorzichtig als je konijn er 'alleen' ziek van wordt en er niet meteen door overlijdt? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het uit? Geranium is giftig door de stoffen die in de plant zitten, en het is niet goed als je konijn er van zou eten. Dat is toch alles wat je moet weten? Of ben je minder voorzichtig als je konijn er 'alleen' ziek van wordt en er niet meteen door overlijdt? :s

waar slaat dat nou op?

mag toch wel vragen wat er dan kan gebeuren om er op voorbereid te zijn als ze een keer zo`n blaadje zou eten en ik t niet in de gaten heb. betekend dat dan dat ik minder goed voor mijn konijn zorg dan andere. dacht t niet!!!

je kunt ook normaal reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ik heel normaal reageerde hoor. :) Ik zeg volgens mij ook niet dat ik niet goed voor je konijn zorgt. Alleen... als ik een plant in mijn tuin heb die giftig is voor mijn konijnen vind ik het het belangrijkste dat ik weet dat ze er niet van mogen eten. Dan zorg ik dus dat er geen blaadjes in de ren kunnen vallen, en ga ik niet afwachten tot er iets ernstigs gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Wendy die vraag stelde zodat ze ook weet hoe ze het zou kunnen herkennen als er eens iets gebeurd.

Niemand is 24 uur per dag bij zijn konijn en een ongeluk of onvoorziene situatie zit wel eens in een klein hoekje...

Hoe goed je iets ook afschermt... er kan altijd iets naast gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Wendy die vraag stelde zodat ze ook weet hoe ze het zou kunnen herkennen als er eens iets gebeurd.

Niemand is 24 uur per dag bij zijn konijn en een ongeluk of onvoorziene situatie zit wel eens in een klein hoekje...

Hoe goed je iets ook afschermt... er kan altijd iets naast gaan...

dat is indd. wat ik bedoelde.

dankje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy,

Ik kan je misschien enigszins geruststellen: mijn Chami en Cusi hebben eens een hele geranium tot de steel toe opgegeten (+ nog zo'n 5 potplanten). Ik vreesde het ergste, maar heb gelukkig niets bijzonders aan ze gemerkt.

Dus of één blaadje veel kwaad kan weet ik niet, maar je kan toch beter het zekere voor het onzekere nemen en voorzorgsmaatregelen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg laatst de volgende vraag van mijn man. Over het antwoord moest ik even nadenken.

Hij vroeg me "waarom ben jij in paniek als er een klimop plantje word gegeten? Hoe hebben konijnen in het wild dat dan?"

Wij wonen aan de rand van de stad, waar veel wilde konijnen zijn te vinden. Deze overleven het ook.

Als antwoord van mij kreeg hij te horen "je moet niet zo zeuren (LOL), met je kinderen neem je ook het zekere voor het onzekere als ze ziek zijn" Maar toch houd de vraag me nog steeds bezig. Hebben jullie een beter antwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht, en ik kom her en der het volgende tegen (geldt vooral voor katten en honden, dus ik weet niet zeker of dit voor konijnen hetzelfde is): het opeten van een kleine hoeveelheid geeft geen ziekteverschijnselen (maar ja, wat is een kleine hoeveelheid voor een diertje van een paar kilo?). Een grote hoeveelheid kan tijdelijke lichte ziekteverschijnselen geven, van buikpijn en diarree tot zenuwsymptomen en epilepsie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .