Ga naar inhoud

medicijnen afbouwen?


sennepenneke

Aanbevolen berichten

Smokey, mijn normaal gesproken ongecompliceerde konijntje die nooit wat mankeert heeft gisteren bij de dierenarts gezeten.

Dit omdat ik moest werken en die mensen al een half uur zaten te wachten, kon pas 10 uur trecht voor een afspraak dus dat kon gewoon niet, heb m daarom gebracht en smiddaghs na mn werk weer opgehaald.

Hij was apatisch, pakte zn worteltje niet aan, normaal gaat hij dan wel eten in het hok met Cookie, daar ging ik dan ook vanuit.

Maar een tijdje later wou ik naar mn werk, geef ze dan altijd een tarweaar, zat hij daar nog in elkaar gedoken en pakte ook dat niet aan.

Dus ik heb m opgepakt en een buikmassage gegeven, en wat extra prozyme opgelost, maar het werd al laat en ik moest echt weg dus vandaar even bij de da gebleven omdat ik het niet aandurfde hem zo'n tijd alleen te laten.

Hij heeft daar metocloral/aeropax gekregen voor zn buikpijn, maar schijnbaar was hij toch al aardig opgeknapt want ze voelden niks vreemds aan zn buikje verder, alleen nu werd mij gezegd dat ik dat spul vandaag nog moest geven 2 keer en morgen 1 keer.

Maar hij is weer gewoon actief en eet en keutelt goed, dus is dat echt noodzakelijk?

Ik doe het liever niet omdat hij zwaar in de stress schiet, omdat hij absoluut niet aangeraakt wil worden, dat vindtie vreselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het wel beter dacht ik om Metocloral af te bouwen maar misschien als je hem in de gaten houdt en je dan alsnog snel genoeg kunt ingrijpen als zijn keutels minder worden? Binky houdt er ook niet van om opgepakt te worden maar als het moet, doe ik het wel. Het is tenslotte voor zijn gezondheid. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja mischien op een blaadje groen wat hij verslind, maar ik dacht dat aeropax een hele sterke smaak had?

Hij mankeerde eigenlijk niet veel en die medicijnen hebben ze uit voorzorg gegeven, dus vandaar dat ik me afvraag of het wel zinvol is.

Ik zal het dan vandaag proberen een keer te geven, en dan zie ik wel, bedankt voor jullie antwoorden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .