Ga naar inhoud

nageltje eraf


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik met Knabbel en Babbel naar een vriendin van me geweest.

Grote tuin en een vrouwtjeskonijntje van haar. Ze hebben heerlijk met zijn 3en rondgehupst en gedaan, ging hartstikke goed en volgens mij zijn Knabbel en Nijn (het konijn van mijn vriendin) stapelverliefd op elkaar :love:.

Op een gegeven moment pakte mijn vriendin 1 van de nijntjes op die in een plantenbak zat, dat was dus Babbel. Ze kijkt erna draait m naar mij, zit Babbel met zijn rechterpootje helemaal onder het bloed! Ik schrok me (en ik niet alleen) helemaal de hens, meteen aan het deppen met water op het pootje. Bloed liep gewoon door mijn vingers heen... Vriendin gemaand dierenarts te bellen want ik vertrouwde het niet. Intussen ik maar bloeden proberen te stoppen en weg halen met water en een flink stuk keukenrol. Babbel bleef gewoon op zijn rug liggen terwijl ik bezig was terwijl hij normaal dat absoluut niet pikt. En toen begon hij ook nog eens fors te tandenknarsen en toen vertrouwde ik het helemaal niet meer. 20 minuten later zaten we bij de dierenarts van daar. Die beste man keek en ik zag net als wat hij zag. Nageltje er af op zijn rechterpootje, wat een vies gezicht zeg! Ging bijna over mijn nek... Bloeden was toen al gestopt gelukkig dus is het ged schoongemaakt met betadinezalf en kamille en heeft Babbel een spuitje pijnstiller gehad tegen de pijn (tandenknarsen was idd van de pijn zei de dierenarts) en meteen werd Babbel weer actief, sprong in mijn nek vanaf de behandeltafel. Volgens de dierenarts hoefde ik nou verder niks te doen, nageltje groeide vanzelf weer aan en hoefde niet op controle terug bij mijn eigen dierenarts naar een bepaalde tijd. Hij mocht ook gewoon lekker verder spelen met zijn vriendje en vriendinnetje in de tuin. Waarschijnlijk was hij achter een takje blijven hangen o.i.d en zo zijn nageltje verloren. Heel erg pijnlijk! Toen we terug kwam hebben ze met zijn alle heerlijk nog gespeelt (ben net thuis) en was Babbel gelijk ook een stuk actiever en vrolijker dus het spuitje heeft supergoed werk gedaan. Foto's volgen nog! Nou vraag ik me af of ik idd echt niks hoef te doen, ik bedoel kwa controle. Hoef ik hiervoor echt niet terug op controle bij mijn eigen arts? En groeit dat nageltje echt gewoon weer aan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes van Ingrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een keer hetzelfde gehad! Wat een bloed he?! Ik heb staan janken als een klein kind toen... Houd het wel een beetje in de gaten, dat het niet gaat ontsteken. Ik hoefde ook niet terug op controle, zolang ze er geen last van had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zien van dat pootje zo onder dat bloed maakte me al aardig in paniek ja en toen ik dat pootje zo zonder nagel bij de arts zag ging ik bijna over mijn nek. Vond het zo zielig voor hem... Je voelt gelijk de pijn van zo'n beestje he... Babbel is deze morgen wel hartstikke lam, weet niet of dat met dat pootje te maken kan hebben want hij eet zijn lievelingskostje ook niet (banaan). Hij laat zich gewoon pakken terwijl hij daar normaal toch ook niet kapot van is. Alleen het kijken naar het pootje mag ik niet, dan geeft hij duidelijk aan dat hij dat niet leuk vind en verstopt zich onder mijn arm. Als ik dan niet meer aan zijn pootje kom dan lebberd hij me helemaal af. Ik weet niet of hij nou pijn heeft (tandenknarsen doet hij niet en hij loopt ook gewoon op allemaal de pootjes) of dat hij gewoon lam is door het weer. Ik ga zo de kooien schoonmaken en dan kan ik hem gelijk goed in de gaten houden. Knabbel is ook wel lam maar op een heel andere manier dan Babbel. Babbel komt ineens ook zo aanhankelijk over nu...

Ik zal even goed in de gaten houden hoe hij zich gedraagd. Nou vraag ik het me af of ik het even zo moet laten dat hij zijn pootje niet wil laten zien? Ik kan hem moeilijk gaan dwingen en dat pootje klem vastpakken lijkt me? Is dat het teken dat het hem pijn doet als hij zijn pootje niet wil laten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij wil geen banaan maar gek maar waar hij eet ontzettend veel hooi en kruiden (citroenmelisse, munt, pepermuntblaadjes). Normaal laat hij de hooi liggen (moet veel moeite doen hem toch hooi te laten eten normaal)en rent het 1e naar de banaan. Nu is het dus de omgekeerde wereld, de banaan laat ie liggen en voor zijn hooi rent ie. Zal hij het dan toch ooit nog gaan leren:whistle2:?? Hij eet ook zijn bix netjes, drinkt goed. Plast en keuteld goed, hij duikt weer bovenop Knabbels hoofd om te rijden dus ik durf nu toch wel te zeggen dat ie zich dan prima voelt als ie dat doet. Hij eet trouwens ook netjes zijn groenvoer. Dus misschien is ie uitgekeken op banaan voor even ofzo? Knabbel rent in ieder geval wel nog altijd even hard voor banaan :mdr:. Ow ja, toen ik net met mijn boodschappen thuis kwam zat Babbel als 1e aan de zak met andijvie :party:. Ik ben lang niet meer zo bezorgd als gisteren. Vind het wel snel dat hij nu na 2 dagen al een nieuw nageltje krijgt, had verwacht dat het veel langer zou gaan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .