Ga naar inhoud

Vitakraft Drops


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

In de dierenzaak heb ik per ongeluk Vitakraft Drops met groentes gehaald, op de voorkant staat dat het voor cavia's is.

Maar kun je dit ook aan konijnen geven?

Voor de mensen die het niet kennen heb ik een link toegevoegd, alleen heb ik hem dus met groentes..

[email=http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/5499_1.jpg]http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/5499_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn die drops sowieso niet erg gezond voor konijntjes. Je kan ze beter een stukje fruit of wortel geven ;) Maar eigenlijk moet je daar ook mee oppassen want daar zitten heel veel suikers in. Je kan ze dan nog beter een stukje groente voeren.. Andijvie, radijsjes ofzoiets. Mijn konijntjes vinden dat echt heerlijk!

aangepast door Nijntje_Hummer&Gizmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn die drops sowieso niet erg gezond voor konijntjes. Je kan ze beter een stukje fruit of wortel geven ;)

Ik weet het, maar ik wil 1 keer in de week die in zo'n bal stoppen zodat ze ermee kunnen spelen, en als ze het mogen hebben (dat wil zeggen, het is niet giftig) vind ik het zonde om ze weg te gooien :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit meer vit c in voor cavia's maar zover ik weet is het net als bij ons, dat ze al het overtollige vit c weer uitpoepen of plassen.. Maar zeker weten doe ik het niet.. Maar ik zou ook gewoon voor groente en fruit gaan.. Ik vind die drops echte dikmakers.. Wij zijn ook gek op snoep maar gezond is het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb ook cavia's, buiten mijn konijnen (en katten), en het verschil is inderdaad dat er vitamine c aan toegevoegd is. Het maakt niet zo heel veel uit, ze moeten er alleen wat meer van plassen. Ik zelf geef de cavia's 2 x in de week zo'n snoepje, en elke dag een vitamine c tabletje, dat vinden ze net zo lekker als een snoepje, maar de konijnen geef ik eigenlijk alleen van die kleine harde snoepjes. Daar doe ik er een paar van in zo'n bal en de rest vul ik aan met ss, het gaat er tenslotte toch maar om dat ze iets te doen hebben met die bal. Dus als je er gewoon wat voer in doet, vinden ze ook al leuk om mee te rollen hoor. En dat zakje drops? Gewoon een keer in de week geven, kan echt geen kwaad. Alles met maten, net zoals bij ons zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, maar ik wil 1 keer in de week die in zo'n bal stoppen zodat ze ermee kunnen spelen, en als ze het mogen hebben (dat wil zeggen, het is niet giftig) vind ik het zonde om ze weg te gooien :whistle2:

Doe er brokjes in, dat vinden ze net zo lekker hoor. Ik gebruik altijd Beaphear baby brokjes. Die zijn klein en als ze dát horen... dan komen ze allebei heeeel hard aangerend als een stel hondjes.

Krijgen ze gewoon een handje van, maar ik weet wel dat het gezond is.

En wat kost zo'n zakje drops.. 2,95 ofzo?? Nou dat is nog wel te overzien om hem gewoon weg te gooien toch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, die drops zijn dikmakers maar als je konijn er een in de week krijgt ofzo zal het vast niet zo'n probleem zijn. Maak je dat zakje op en ga daarna iets anders halen.

Je kunt er brokjes in doen. Of eventueel een stukje fruit (ook niet te veel zitten veel natuurlijke suikers is) of wat groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze ook echt niet meer dan 1 - 2 keer in de week een lofty, de dierenarts zei dat je dat kon vergelijken als voor ons friet.. En inderdaad, biks vinden ze net zo lekker, alleen begrijpt mijn ventje die bal niet zo goed, die wacht gewoon totdat mijn vrouwtje wat vergeet op te eten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het niet zo dat vitamine C onschdelijk is voor je nijn en dat ze het zo weer uitplassen. Volgens mij kunnen ze er diarrhee van krijgen. Bij cavia's en mensen is het zo dat ze zelf geen vit C aan kunnen maken en het dus in hun voeding moeten krijgen. Als we er dan teveel van binnenkrijgen plassen we het uit. Maar nijnen maken het zelf aan en het zit in groenvoer wat ze eten, dus hebben ze geen extra vit c nodig. Krijgen ze dat wel, dan is dat volgens mij niet zo goed. Maar als het om 1 drop in de week gaat, kan ik me niet voorstellen dat dat zo slecht is. Want geef je een keer per week een stukje fruit, dan krijgen ze ok vit c binnen en dat is, met mate, prima volgens mij. Zou je het elke dag geven, of geef je ze cavia voer met extra vit c dan wordt het volgens mij een ander verhaal. Dat is toch onder andere ook waarom je konijnen en cavia's beter niet in 1 kooi kunt houden ,vanwege de verschillende soorten voer?

ik kan het mis hebben hoor, maar dit is hoe ik het altijd begrepen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, maar ik wil 1 keer in de week die in zo'n bal stoppen zodat ze ermee kunnen spelen, en als ze het mogen hebben (dat wil zeggen, het is niet giftig) vind ik het zonde om ze weg te gooien :whistle2:

dat doe ik ook in een speelbal, vind die helemaal geweldig:yes:

alleen las ik pas later hier dat het niet echt supergoed is voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .