Ga naar inhoud

Toch wat zenuwen !


sippi__x

Aanbevolen berichten

Jha jha woensdag is het zover mijn cachouke wordt gecastreert :yes:

ik hoop dat alles goed gaat gaan!

om half 11 moet ik hem binnenbrengen

hebben jullie een idee wanneer ik hem ong mag ophalen (hoelang zo'n operatie duurt) en (dan heb ik al een gedacht :P)

en het klopt toch dat een konijn tot de laatste moment(voor de castratie) moet eten (niet zoals bij een kat, nuchter zijn) ?

Ik ga ook hooithee maken als hij terug is, dat is toch ook goed hé ? :bounce:

Hij komt na de castratie in een binnenkooi op mijn kamer, in zijn kooi leg ik een handdoek, warmwaterblaas enz... Dan kan ik hem altijd in de gaten houden !

En na hoeveel dagen zou hij weer buiten mogen (echt buiten is het niet, een tuinhuis, niet rommelig hoor) ??

Als ik fout doe, zeg het me dan ;)

oh jh ps. Die warmwaterblaas moet die echt heel warm zijn of wat lauwer al ?

aangepast door sippi__x
nog een vraag vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag hem 's middags meestal al ophalen. Hij moet inderdaad blijven eten voor de operatie. Een konijn mag nooit nuchter zijn. Ook na de operatie is het belangrijk dat hij weer begint met eten. De darmen mogen niet stil komen te liggen. Hooithee is zeker goed en nemen ze meestal al weer snel tot zich. Biks zal hij tot het laatst laten liggen. Leg inderdaad handdoeken in het hok en de warmwaterkruik. Ik heb destijds heet kraanwater erin gedaan. Ligt er natuurlijk aan hoe warm het water bij jou is. Anders kun je water koken, dat iets af laten koelen en erin doen. Je voelt zelf of het te heet is of niet. De eerste dagen zou ik hem op de handdoek laten. Je ziet zelf of hij al weer lopen. Ik zou hem nog de eerste dagen binnen laten lopen. Buiten is toch altijd wel iets van zand dat tegen de wond kan komen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .