Ga naar inhoud

Konijn met opgerekte banden


XSR

Aanbevolen berichten

Ik zag dit weekend dat 1 achterpootje van mijn konijn een beetje scheef stond, het leek of ze er geen last van had, ze speelde nog gewoon en at en dronk goed. Een dag later was het een stuk erger en ze liep ook niet meer met dat pootje en trok het scheef omhoog.

Ik ben gaan zoeken en had vanalles gelezen over e.cuniculi, dus maakte me best zorgen. Vandaag meteen naar dierenarts geweest.

Die dacht dat haar heupje uit de kom was, na een röntgen foto bleek dit niet te zijn, maar dat haar banden waren opgerekt.

We hebben pijnstillers meegekregen en moeten nu afwachten, ze moet uit zichtzelf weer met het pootje gaan lopen.

Ik kan niks vinden op internet over opgerekte banden bij een konijn. Ik vraag me af, heeft iemand een konijn die hier ooit last van heeft gehad? En zo ja, wat hebben ze hier toen mee gedaan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord..

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of iets wat er op lijkt?

Ik vind het zo raar, banden opgerekt.. nog nooit van gehoord.. Ben bang dat het misschien iets anders is..

En het kost heel veel moeite om haar de pijnstillers te geven, iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens mij moet het wel kunnen, niet?

Een brute sprong waardoor de heup een beetje uit de kom was en een band is verrekt (is toch hetzelfde als opgerekt, of niet?)?

Wat ik wel raar vindt is dat die dierenarts dat op RX kan zien, heeft hij het jou getoond? Weke delen zijn normaal niet zichtbaar op de foto.

Is het nu al beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon zelf niet meegaan naar de dierenarts,

maar we hadden wel gevraagd naar e.cuniculi maar ze zeiden dat de banden duidelijk opgerekt waren. Ze dachten eerst dat het heupje uit de kom was en de banden gerekt, maar op de foto was te zien dat het heupje nog wel in de kom zat.

Ik heb pijnstillers gekregen zodat het konijn het pootje weer zou gaan gebruiken, maar er gebeurd nog niet veel. Ik heb het idee dat het niet echt helpt dus ik ga deze week maar weer terug.

Daarom hoopte dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt, om te vragen hoe het pootje beter werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb er ook nog nooit van gehoord. En eigenlijk is het dus zo dat ze 'opgerekte banden' geconcludeerd hebben omdat een foto aantoont dat het níet een heup uit de kom is? Dat vind ik een beetje vreemd klinken maar goed...Ik zie tegelijkertijd ook niet in waarom het niet zou kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Buddy van mij werd ook vanalles bedacht;hij zou iets verrekt hebben en misschien zijn rug verdraaid.Dit omdat hij niet meer hupste en slechter ging eten.

Bleek te laat gekonstaterde EC.Panacur kan in ieder geval geen kwaad.

Is dat blind of slechtziend iets van de laatste tijd of altijd al aanwezig geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Buddy van mij werd ook vanalles bedacht;hij zou iets verrekt hebben en misschien zijn rug verdraaid.Dit omdat hij niet meer hupste en slechter ging eten.

Bleek te laat gekonstaterde EC.Panacur kan in ieder geval geen kwaad.

Is dat blind of slechtziend iets van de laatste tijd of altijd al aanwezig geweest?

Sorry bericht is verkeerd geplaatst moet bij Minou blind of slecht ziend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi XSR,

Ik ben onlangs ook al 2 keer naar de DA geweest met Sherrif. Als ik binnenkom huppelt ze me altijd tegemoet. Toen dit op een dag niet zo was, wist ik meteen dat er iets niet helemaal juist zat. Bij het optillen hield ze zich verdacht rustig en eenmaal op de bank hield ze haar poot ( rechter achterpoot ) in de lucht. Hier steubnde ze niet op, ook met lopen niet. Bij de DA alles gechecked op breukjes, die er gelukkig niet waren. Ze heeft een spuitje gekregen voor de pijn. De dag erna was alles weer redelijk normaal. een paar weken later deed zich weer het zelfde voor.. Ik liep de woonkamer in en ze kijken me allebei aan en Sherrif bleef wederom zitten.. Ik wist meteen dat het weer niet goed was. Wederom terug gegaan, geen breukjes.. weer een spuitje.. ook nu was het de dag erna weer beter... als het nu weer gebeurd worden er foto's gemaakt.. Maar het lijkt een verrekking.. misschien bij het spelen met Shief, of met het in en uit springen van bv de kooi.. geen idee..

Zolang je nijn goed blijft etn en drinken en zich binnen 2 dagen een beetje hersteld denk ik dat het goed moet komen... Bij twijfel natuurlijk altijd een DA of BB raadplegen..

succes er mee!

Groetjes Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .