Ga naar inhoud

Groenvoer


basenmel

Aanbevolen berichten

Ik heb het een en ander gelezen over de hoeveelheid groenvoer wat konijnen mogen hebben.

Maar ik geef ze bijvoorbeeld dit voor 1 volwassen konijnen en 2 jonkies van 10 weken.

3 blaadjes andijvie,2 worteltjes,klein handje ruccola,3 blaadjes witlof en 5 bassillicum blaadjes.

Is dit goed? Alles gaat wel op, heel soms laten ze wat liggen. Plakpoep heb ik nog niet gezien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen idee welke hoeveelheid gebruikelijk is. Ik geef meestal zo'n drie ons gemengde groenten voor twee flinke konijnen (een van 5 à 6 kilo, de ander 3 à 4 kilo): altijd witlof en andijvie, en afwisselend wortelloof, peterselie, basilicum, rucola, stukjes komkommer, kleine stukjes wortel en andere groenten (net wat ik in huis heb). Ze eten het binnen no-time op, knagen bijna elke dag een verse wilgentak weg, beschikken daarnaast de hele dag door over hooi en krijgen ook nog twee kleine handjes biks met z'n tweeën. Ik zie nooit blindedarmkeutels, dus die eten ze netjes op. Geen reden om iets te veranderen lijkt mij.

Wortels kun je beter niet te vaak geven, omdat daar veel suikers in zitten, en daar worden konijnen dik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff ik heb ook geen idee hoeveel groen "genoeg" is. ff denken hoor. vandaag hebben ze (2 stuks) 5 blaadjes andijvie, ongeveer 6 cm van een flinke komkommer, 2 kleine wortels, een kwart appel, een handje vers gras en een stuk of 5 blaadjes witlof gehad. Maar ik heb dan ook konijnen met magen van steen want die kan ik echt alles voorzetten wat ik wil, ze hebben nooit diaree of BDK in het hok liggen. raar eigenlijk maar ja. Als zij blij zijn ben ik blij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .