Ga naar inhoud

Risico's castreren?


CindyJ

Aanbevolen berichten

Eros is nu bijna een jaar (13 juni) en ik zit eraan te denken om hem te laten castreren en dan te koppelen aan een dame :mdr:.

Maar nou hoor je overal verschillende verhalen over de risico's van castratie, mijn da heeft uitgelegd dat het zelden of nooit mis gaat maar ze snapt wel dat ik na mijn vorige konijn (verwaarloosd opgevangen) toch nogal twijffel en heeft ook gezegd dat ik er maar eens rustig over na moest denken en info moest zoeken in verschillende hoeken.

Weet iemand hier misschien wat de risico's van castratie zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij voedsters is het risico niet zo heel groot hoor, mits ze gezond is, je een goede DA hebt en de goede narcoses gebruikt worden.

Bij een operatie heb je altijd een risico, maar met goede middelen, een goede DA en een gezond dier, hoef je je niet zoveel zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij castratie van een ram, komen zelden complicaties voor, plus dat het een relatief kleine ingreep is. Toen Bas was geholpen, had hij de volgende dag al bijna nergens last meer van. Gezien het feit dat Eros pas een jaar is, lijkt mij het risico op complicaties erg klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .