Ga naar inhoud

waarom keutelt ons konijn zo vààk ?


fluffy&poecky

Aanbevolen berichten

Ik vind keutels inderdaad ook niet stinken. Die dingen zijn hartstikke droog als het goed is, dus dat zijn net knikkers, die ruik je niet. Ik pak ze ook gewoon op als ze ergens liggen, en dat vind ik niet eens vies. De pies stinkt wel als je het te lang laat liggen.

Ik zou liever wat vaker schoonmaken dan dat ik geurtjes zou moeten gaan verbloemen met een of ander chemisch middeltje. Lijkt me voor de konijnen zelf ook prettiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vol is vol.. daar werkt geen enkel middeltje tegen.. Maar ik vind zelf dat geurtje wel fris en omdat je er ook de hok mee kan schoonmaken dacht ik dat als er een beetje in die toilet zit, dat weer opgenomen word door die houtkorrels.. dat dat geen schade aanricht omdat ze er ook niet van eten e.d. En ik doe het alleen in die hoek dan waar ze ook urineren. Ik vind hem niet stinken naar urine als ik hem 3/4 dagen laat staan.. Mijn konijntjes maken er geen bende van en ik heb 2 bakken staan dus dat is ook weer anders dan met 1. Die keutels raap ik ook zo op.. zit verder ook geen geur aan ofzo.

bunny06-5338-albums-mijn-witje-bunny-picture12174-nou-leuker-samen-grote-boodschap-doen-p.jpg

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een verschil tussen keutels die ze gewoon in de toiletbak laten vallen, en de keutels die ze gebruiken om hun territorium af te bakenen. Die laatste hebben nl. wel een heel sterke geur, maar die leggen ze (hier) niet in het toilet, maar gewoon overal waar ze dat nodig vinden ;)

Wat jij ruikt zouden in ieder geval best die los zwervende keutels kunnen zijn waarmee ze ook hun terrein willen afbakenen.

Edit: oh, je was me voor... Als je ze opraapt, en ze ruiken niet, dan is het dit niet want dat ruik je dan wel.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die afbakerkeutels legt Kel continu, gadsiejakkie wat stinken die dingen zeg! Maar hier word ook aan de lopende band gekeuteld, ze stoppen alleen als ik het hok aan het schoonmaken ben, en als ik dan klaar ben zitten ze saampies op de poephoek te keutelen.

Tsja, what goes in must come out?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .