Ga naar inhoud

(donker)oranje urine


danielle1985

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

sinds een weekje is de kleur van de urine van een van mijn konijnen donkeroranje. Ik ben ook sinds een week overgestapt naar SS, ik had eerst gemengd voer. Dit heb ik geleidelijk aan gedaan. Ik dacht eerst dat dat daardoor zou kunnen komen maar het is nu nog niet anders.

Ik dacht gelezen te hebben dat de kleur van urine van konijnen weleens kan verschillen van lichtgeel tot donkeroranje/rood. Dit zou niets hoeven te betekenen?

Maar toch vraag ik voor de zekerheid even jullie advies. Ze eten beiden enorm goed. Ze krijgen smorgens hooi en wat peterselie. Savonds krijgen ze een bakje SS. Verder eten ze echt heel de dag veel hooi en drinken ze ook goed. Ze zijn ook nog levendig genoeg.

Wat denken jullie? Is dit iets om me zorgen over te maken ofniet?

Groetjes Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte zojuist het 'toilet' schoon, en het viel mij ook op dat er oranje vlekken in de bak zaten. In eerste instantie schrok ik, omdat ik dacht dat het bloed was, maar daar was het niet rood genoeg voor. Het kon dus niets anders dan oranje urine zijn. Omdat het de eerste dag is dan de konijnen bij mij zijn lees ik nog even vol interesse mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had het ook een paar dagen geleden en ik heb ergens gelezen dat het door voeding kan komen, maar toch maar even iets opgezocht.. vond op een site van dierenarts :

Een konijn is een heel zindelijk dier: het maakt in zijn hok een toiletplaats en plast en poept alleen daar. Als een konijn een blaasprobleem heeft wordt hij of zij vaak onzindelijk en plast door het hele hok, en soms zelfs buiten het hok. Ook heeft de urine dan vaak een afwijkende kleur als gevolg van bloedbijmenging. Een konijn dat rode of oranje urine heeft heeft echter niet altijd een blaasontsteking! Door kleurstoffen in het eten kan de urine ook rood of oranje verkleuren. Het is dus belangrijk om door middel van een urineonderzoek te bepalen of de urine afwijkend is.

hoop dat je hier iets aan hebt..

bij mijn konijn was het door het eten want het was later weer gewoon normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .