Ga naar inhoud

castratie Gijsje


Aanbevolen berichten

Mijn Gijsje is vandaag gecastreerd.

Hij is erg ziek geweest in het verleden en heeft de coccidiose besmetting overleeft. Een dierenwinkel konijn had hem aangestoken toen hij 2 maandjes was.

Ik vind het best spannend want hij is nog heel versufd en hij hijgt ene beetje door zijn neusje, maar hij heeft al wel een paar hapjes wortel genomen.

Hij zit nu op fleece en ik heb een kruikje bij m gelegd mocht hij daar behoefte aan hebben.

Hopelijk voelt hij zich snel beter. Ze hadden spuitnarcose gedaan en hij heeft oploshechtingen.

Iemand nog tips voor mij of denken jullie dat ik het zo goed heb aangepakt?

Foto-Z8THTIYN.jpg

Foto-7KF7PAE4.jpg

Groetjes Dionne

aangepast door Guinea Palace
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat hij al wel op zijn pootjes?

Kan je iets duidelijker zijn wat je precies bedoelt met hijgen?

Dat kruikje is zeker goed. En regelmatig verversen. Onderkoeling is een van de grootste risico's na narcose.

Als hij na zijn castratie niets meer heeft gegeten, lijkt het me idd een goed idee om te gaan dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij ook geen spuitje met pijnstilling gehad? Moet je hem ook nog medicijnen geven?

Ik heb ook een blauwe nhd (ex-ram) en die had ook wat moeite om op gang te komen na de castratie. Ik vond hem op de dag van de operatie ook nog erg suf. Hij liep af en toe een klein stukje maar eten wilde hij nog niet. Ik was blij dat hij de volgende dag wel weer keutelde want dat betekend volgens mij dat de darmen nog gewoon werken. Heel langzaam begon hij toen wat aan het hooi te knabbelen maar de bix was pas 2 dagen na de castratie.

Keuteld hij wel nog en drinkt hij nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij drinkt niet, en eet ook niet, en nog geen keutel gezien.

En ik bedoel met hijgen dat ie ligt... en als je goed luistert hij door zijn neus blaast met ademen.

Ik ga hem even dwangvoeren en de kruik opnieuw warm maken.

Hij zat altijd met een cavia en ze gingen zo leuk samen. Ik heb nu onder toezicht het caafje er even bijgezet en ik zie wel dat hij wat opleeft erdoor. Hij is gewoon ook echt van slag door de gebeurtenis en de onwennigheid zo alleen.

Zo liggen ze vaak samen.. en ze likken elkaars oortjes.

Foto-IZWOLDFC.jpg

Foto-7XT3ZWII.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .