Ga naar inhoud

Hoeveel hooi?


Kiwi

Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar keer een topic gelezen waarin mensen zich zorgen maken omdat hun konijn te weinig hooi eet. Ik kan me voorstellen dat het opvalt als je konijn opeens veel minder hooi eet dan normaal, maar hoe weet je dan dat het te weinig is? Ik heb begrepen dat een konijn onbeperkt hooi tot zijn beschikking moet hebben, en dat als hij zijn blindedarmkeutels niet op eet je minder biks moet geven, dat is me dus wel duidelijk. Maar hoe weet je nu of hij genoeg of juist te weinig hooi eet, en is daar ook een standaard voor (bijvoorbeeld zoveel gram per kilogram lichaamsgewicht, of zoveel handjes per konijn per dag)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er is niet echt een standaard voor. Een konijn moet gewoon zo veel mogelijk hooi eten, hoe meer, hoe beter.

Er zijn ook konijnen die niet graag hooi hebben, dan ben je al blij als ze in ieder geval een beetje eten.

Het ligt dus echt aan het konijn, hoe graag hij/zij hooi eet en wat hij/zij voor ander voer ernaast krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .