Ga naar inhoud

Maxymatose


Axelle

Aanbevolen berichten

hallo

vandaag sprak ik met de oude fokker van mijn nijn flappie

tot mijn verwondering stond hij stom verbaast dat flappie nog leefde,

en toen zei hij dat ik eigelijk een ziek konijn van hem had gekocht.(1jaar geleden)toen ik vroeg welke ziekte het dan was zei hij maxymatose.

zijn broertjes en zusje hadden het allemaal ook en waren overleden.

nou vind ik het wonderbaarlijk ,at ik weet nog,in de tijd hij een snotneusje

had en toen had de DA me gewoon iets meegeven voor een verkoudheid op te lossen,dus nu ben ik naar men DA geweest en vroeg ik of het even goed maxymatose kon geweest zijn.de DA zei ja maar dan wel een niet zo kwaadaardig vorm maar dat betwijfelde hij tot ik de hele siteautie uitlegde . hij twijfelt nog steeds maar weet ook nog dat het beestie nogal lang last had van een verkoudheid voor een konijn dat binnens huis gehouden werd en veel zieker wankel,moeilijk ademen

maar dan vraag ik me af kan hij dan ook echt maxymatose gehad hebben(hij was lang genoeg bij zijn broertjes en zusjes om het ook te krijgen)want ik ken de begin syptomen alleen maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Myxomatose is voor konijnen (vooral als ze nog nooit geent zijn) erg dodelijk. De kans lijkt me dus klein dat je konijn werkelijk myx gehad heeft. Ik weet niet of er een "erge" of "minder erge" vorm van myxomatose bestaat, maar het lijkt me sterk.

Ik vind het erg slecht dat de fokker je een ziek dier verkoopt! Dat toont aan dat deze man absoluut niet weet waar hij mee bezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was niet alleen een snotneus hoor t was veel erger ik zei het begon met een snotneus en de man dacht dat het niks was dus verkocht zijn konijnen uiteindelijk zijn van het nestje 2konijnen dood gegaan en zijn moeder 2 waren verkocht(1 aan mij) maar die andere is ook gestorven

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALS die fokker dat inderdaad gezegd heeft....dan is het een hele slechte fokker die geen verstand heeft van dieren...

En je dierenarts heeft gelijk. De kans dat het inderdaad myxomatose geweest is, is zeer zeer klein......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .