Ga naar inhoud

Sterk ruikende keutels


Lana

Aanbevolen berichten

Is het normaal dat de keutels van je konijn sterk ruiken? Omdat ze zojuist wat naast me op de bank heeft gekeuteld, rook ik het toen ik het opruimde. Ze zijn wel wat donker. Dat is wel vaker overdag; ze eet meestal 's nachts hooi waarna de keutels lichter (geliger) zijn. Maar goed, ik vraag me dus af of het kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien terratorium afbakenen? Mijn voedster had dat toen ze in de pubertijd kwam. Ging ze rondjes om mij of om een handdoek die over een stoel hing rennen en dan kwamen er ook van sterk geurende keuteltjes. Nu heeft ze dat niet meer. Ze was daarvoor helemaal zindelijk (nu gelukkig ook weer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh bedankt! Dat van dat territorium afbakenen lijkt wel te passen; ze doet het sinds enkele dagen op de bank en zelfs op mijn schoot. Ook in haar hok laat ze het vaker slingeren dan voorheen (toen bijna alles netjes op de bak ging). Wanneer begint de puberteit? Ze is nu net de drie maanden gepasseerd...

Ik zal die andere topics lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mijn konijn heeft het ook sinds een paar weken

ze keutelt veel op de bank en de keutels hebben een heel penetrante geur

ik denk dat ze in de pubertijd is, ze is 5 maanden , en heb gehoord dat ze dan met hormonen zo een aparte geur krijgen

hoop wel dat het overgaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .