Ga naar inhoud

Vacht


FongieRabbit

Aanbevolen berichten

Hi mensen,

Ik heb een witte konijn. Hij is helemaal wit. Mijn konijn zijn vacht was altijd goed. Maar zijn vacht begon een beetje geel te worden en de vacht ziet eruit of het net eruit wil vallen. Kan iemand vertellen wat de probleem is van mijn konijn?

Groeten Chi fung

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik niet weten. Maar hij is wel de kleinste konijn van het huisje. Onze moeder konijntje (Peanut) en vader konijntje (Coco) heeft 4 kinderen. 1. Mini Peanut 2. Mini Coco 3.Vlekje 4.Gino. De konijntje heet Gino hij heeft een achterstandje. Hij heeft altijd al problemen gehad met zijn vertering in de buikje. Hij krijgt altijd plakpoep. Kan het zijn dat het gewoon viezigheid is en dat hij zich zelf niet goed kan schoon likken?

Groeten Chi Fung

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een helemaal wit konijn, en hij werd idd wat geler voordat hij echt mega in de rui kwam. (lees kon volgen waar hij heen was aan de plukken door de woonkamer, zelfs nadat ik hem 10 minuten helemaal geborsteld had). Nu is hij weer lekker wit. Maar liggen in de plashoek kan ook goed natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je dat nestje gekregen? Het kan zijn dat ie doordat het mischien een onverwachts nestje (of bewust..) is met rasloze konijnen of raskonijnen waar je de achtergrond niet van weet gewoon iets mis heeft met zijn darmen. Heeft mijn konijntje ook. Is zijn gebit in orde? wat geef je hem? mischien teveel voer? onbeperkt hooi? groen moet je heel erg langzaam opbouwen. ik moet het altijd met een hapje per dag doen! Ons konijn had dat ook en on zichzelf neit goed schoonmaken omdat hij iets had aan zijn gebit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peanut het moeder konijntjes en Coco de Vader konijntje zijn eigenlijk broers en zussen. We wouden Coco gaan castreren maar we waren net te laat ^^. Toen kregen we 4 nijnen. Zo is het gegaan. Ik geef hem gewoon de normale voer die staafjes en drinken en veel hooi. We hadden eerst gemengd voer maar we zagen naar een tijdje dat alle mais stukjes en de lekkere stukjes eruit zijn gekozen. Er was alleen maar staafjes over. Daarom kreeg hij steeds plakkerige poep. Maar dat is al een beetje weg. Maar het kan ook zijn dat Gino in de plas rolt. Dus het kan ook zijn dat de konijn zijn vacht aan het ruilen is?

Groeten Chi fung

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is waarschijnlijk in de rui, dus moet je haar ontlasting wel in de gaten houden heb ik gelezen, maar meer weet ik niet. Ik zou haar gebit eens laten nakijken want bij inteeld hebben ze vaak geen goede gebitjes en zou kan ze zichzelf niet schoonhouden en bijna geen hooi eten. Eet ze genoeg hooi? En hoeveel bix geef je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .