Ga naar inhoud

Koosjer eet geen hooi meer?


Mariëtte

Aanbevolen berichten

Normaal is mijn konijn al niet zo'n fan van hooi, maar eet ze toch wel een handje vol per dag denk ik. Maar nu eet ze het volgens mij helemaal niet meer.... Waar kan dit aan liggen? Ik weet dat hooi belangrijk is voor een konijn ivm de stoelgang, dus ik hoop dat ze snel over deze fase heengroeit! Ik heb al wel verschillende soorten kruidenhooi geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet minderen met het bix zodat ze het wel MOET eten! En als ze het echt niet kan je haar bijvoeren met SS, maar dat is wel duur. Ik ga dit namelijk doen. Ga elke dag een handje minder bix doen en dat handje vullen met SS. Dat vervangt hooi. Hooi is natuurlijk beter maar SS is bijna hetzelfde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Watvoor hooi gaf je eerst aan je konijntje?!

Zelf wilde Snuf totaal geen normaal hooi eten.... en toen van alles geprobeerd.. en daarna kruidenhooi gekocht en dat gaat erin of het niets is :D

En ik geef ook SS... eerst gaf ik wat veel (bleek achteraf) en nu dus minder biks en kruidehooi... geen problemen meer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt eigenlijk voornamelijk groenvoer, en maar weinig biks. Ik heb al eens geprobeerd om idd alleen maar hooi te geven, zodat ze het wel zou moeten gaan eten, maar dan nog at ze er nog weinig van. Ik heb al kruidenhooi met kamille geprobeerd en kruidenhooi met munt. Ze heeft zo'n hooibal in dr hok hangen en daar heb ik nu wat hooi ingedaan met daartussen blaadjes basilicum. Ik dacht dat dat misschien haar kan 'overtuigen' om er toch van te eten. Ze eet er nu wel van, dus ff afwachten of het zo blijft :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja soms moet je creatief zijn he? Zelf heb ik zo'n metalen hooiruif aan de binnenkant van het hok hangen en de hooibal gebruik ik voor de groene maaltijd. Moeten ze er nog een beetje werk voor doen aangezien die aan een soort kettingkje aan de zijkant van het hok hangt :)

Heb er ook een wilgentak in maar die hoeven ze niet. eten liever hun hok op :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had er niet echt meer van gegeten dan anders, dus heb nu een andere 'aanpak' geprobeerd. Ik heb haar hooibal gevuld met hooi en ook haar etensbakje helemaal vol. Dit heb ik haar vanochtend gegeven en ben toen naar me werk gegaan. Net thuisgekomen en ze heeft dr voerbak zo goed als leeg. Als beloning heb ik haar nu wat witlof gegeven. Mijn hoop is dat ze de rest van het hooi ook nog gaat opeten, dan kijgt ze daarna weer wat groenvoer. Even afwachten dus nu! Heb trouwens geen idee of zo'n beloningssysteem nut heeft bij konijnen, weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .