Ga naar inhoud

Enten en verharen


busylizzzy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben 6 weken op vakantie geweest naar Nieuw Zeeland en in die tijd hebben mijn moeder en zusje op Martin gepast. Hij heeft het daar erg leuk gehad. Tijdens mijn vakantie waren bij de dierenarts van mijn moeder de entingsdagen, dus is ze met Martin daar naartoe geweest, was veel makkelijker dan naar die van mij, en ze zijn daar erg knaagdierkundig. (Heb Martin daar zelfs laten castreren omdat het echt heel veel goedkoper was dan bij mijn DA en is allemaal heel erg goed gegaan!)

Tijdens het entingsbezoek kreeg Martin zijn prikjes en vroeg de dierenarts geinteresseerd wat meneer te eten kreeg. Nou heb ik mijn moeder een heel boekje over de verzorging van Martin meegegeven, waaronder een A4'tje over eten. Die had ze toevallig meegenomen en liet dat dus zien. De DA was helemaal onder de indruk! Ze ziet nemelijk heel weinig konijnen die zo'n goed en uitgeballanceerd dieet hebben! Hoera! :party:(Dit heb ik hier op BB allemaal geleerd. Meneer krijgt vooral hooi, maar 's ochtends een beetje SS erbij en natuurlijk elke dag verse groente en kruiden.) Volgens haar zou Martin op dit dieet wel eens nog heel oud kunnen worden, hij was verder ook helemaal in orde. (heeft hem gelijk ook gratis nagekeken!)

Martin is nu al een paar weken heel erg aan het verharen, en ik dacht ergens te gelezen te hebben dat kiwi of annanas hem zou kunnen helpen met het verteren van de haren van het wassen. Mijn moeder kon het nergens vinden en durfde het niet aan. Wie kan mij hierover adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste tijdens de rui is altijd Prozyme. (te kopen op konijnenbelangen.nl)

De werking van ananas is niet duidelijk, maar 'men' zegt dat dit in geval van nood (dus als je geen prozyme in huis hebt) een alternatief is. Nadeel van ananas is dat het niet echt gezond is voor Martin. En dat Prozyme gewoon een stuk beter werkt.

Over kiwi heb ik nog niets gehoord, maar áls het al zal werken, denk ik dat het hetzelfde werkt als ananas.

Er is een heel topic over Prozyme geweest, moet je anders even opzoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .