Ga naar inhoud

Wat kan dit geweest zijn


Moniiek

Aanbevolen berichten

Ik heb vroeger 2 konijntjes gehad stammpertje en witje maar de verklaring waar aan stammpertje is overleden weet ik nog steeds niet....

Een maand voor haar overlijden stond haar hoofdje scheef ze kon alleen nog maar rondjes lopen toen we er achter kwamen dat haar hoofdje scheef stond daarna heeft ze 1 nachtje bij mijn vader gelogeerd want daar mocht ze binnen staan ... maar haar hoofdje trok weer bij en ze was gewoon weer de oude...

Een maand later is ze overleden ..

Misschien weten jullie het ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt inderdaad op torticollis, een van mijn nijns van vroeger had dat ook. het kan veroorzaakt worden door een oor-infectie of een hersenvliesontsteking. konijnen kunnen aan beide overlijden als dit niet behandeld wordt.

het scheve hoofd en ronddraaien komt door de aantasting van het evenwichtsorgaan, wat in het oor zit. door de infectie raakt dit van slag, en trekt het hoofdje scheef. soms zie je ook de ogen heel snel heen en weer gaan hierdoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .