Ga naar inhoud

Verschil in gewicht


Laura1984

Aanbevolen berichten

Nijn en Minky worden elke week gewogen. Nu is het gewicht van Minky vandaag ineens een stuk minder dan vorige week: nu 1760gr t.o.v. vorige week 1864gr, dus ruim 100gr minder. Het gewicht van Nijn wijkt nauwelijks af van vorige week (8gr minder).

Minky is bij ons sinds 13 februari, daarvoor woonde ze in de opvang. Ze was toen ze bij ons kwam wat mollig, maar niet te dik. Ze is geboren ca. 15 augustus 2008.

Ze worden elke week op maandag gewogen, nadat ze gegeten hebben. Dit is altijd met dezelfde weegschaal.

Minky is vorige maand ontwormd (ze had toen wormen) met panacur, 5 dagen achter elkaar gegeven en dit herhaald na 10 dagen.

Ze heeft op 1 april haar inentingen gehad en haar gebit is toen gecontroleerd op haakjes, maar alles was ok.

Ze eet/drinkt/keuteld goed, zoals normaal.

Ze verhaart op het moment lichtjes (Nijn verhaart wel heel flink).

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? En in hoeverre het iets is om ons zorgen over te maken?

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft Minky wellicht wat meer groenvoer gegeten, wat minder biks, of wat minder snoepjes? Zolang ze levendig is, goed eet en drinkt zou ik me niet te veel zorgen maken. Als je haar iedere week weegt, kun je haar gewicht goed in de gaten houden. Als ze volgende week weer is afgevallen, zou ik even de dierenarts raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .