Ga naar inhoud

Belle blijft aan haar wond likken


chantal1987

Aanbevolen berichten

We zijn net terug met Belle van de dierenarts.

Ik heb een na zorg formulier mee ge kregen en daar stond op dat ze niet aan haar wond mag likken, maar dat doet ze dus wel, of in iedergeval likt ze wel in de buurt bij haar wond. Ze hadden verteld dat ik haar dan een rompertje aan moest doen, maar die hebben we thuis niet. De winkels zijn nu ook dicht dus ik kan er geen gaan halen.

Kan het nog wachten tot morgen of kan ik ook nog iets anders gebruiken inplaats van een rompertje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sok is een stuk makkelijker en word ook wel vaker voor konijnen gebruikt.

Volgens mij staat er hier ergens een foto van eufrasie van zwartepanter met een sok aan op t forum.

Een gastendoekje gaat niet blijven zitten.. Daar kan ze aan alle kanten met haar pootjes uit en heeft ze zich binnen de korste keren uitgewurmd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sok is een stuk makkelijker en word ook wel vaker voor konijnen gebruikt.

Volgens mij staat er hier ergens een foto van eufrasie van zwartepanter met een sok aan op t forum.

Een gastendoekje gaat niet blijven zitten.. Daar kan ze aan alle kanten met haar pootjes uit en heeft ze zich binnen de korste keren uitgewurmd

Ok, dan doe ik een sok :).

Ze heeft er nu niet meer aan ge likt, zal ik het toch maar even afwachten?

Vannacht zet ik ook een paar keer mn wekker om te kijken hoe t gat, maar ik denk eigenlijk dat ik toch niet kan slapen :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist even die foto van eufrasie in de sok bekeken. Hoe krijgen jullie die sok om het konijn? Ik ben me namelijk een beetje aan het inlezen en voorbereiden voor als Nijn gecastreerd wordt, vandaar.

Die sok omkrijgen is eigenlijk niet zo moeilijk... Ik nam gewoon sokken die je echt goed kon uitrekken. En dan gewoon met je hand openrekken en over je konijntje heen...en dan goedtrekken.

Als je er gaten in maakt voor de pootjes blijft het nog beter zitten. De gaten net zo groot maken dat je ze lekker groot kunt uitrekken dat je ze gewoon makkelijk over de pootjes kan schuiven en niet te groot zodat alles verschuift.

Tubigrip kan idd ook goed hoor. En je hebt nog zo'n buisverband (iets dunner als tubigrip), maar ik kan niet op de naam komen.... Dat is iets meer luchtdoorlatend en iets minder spannend. Heb ondertussen van alle maten een metertje in huis liggen, gekregen van een vriendin....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die sok omkrijgen is eigenlijk niet zo moeilijk... Ik nam gewoon sokken die je echt goed kon uitrekken. En dan gewoon met je hand openrekken en over je konijntje heen...en dan goedtrekken.

Als je er gaten in maakt voor de pootjes blijft het nog beter zitten. De gaten net zo groot maken dat je ze lekker groot kunt uitrekken dat je ze gewoon makkelijk over de pootjes kan schuiven en niet te groot zodat alles verschuift.

Tubigrip kan idd ook goed hoor. En je hebt nog zo'n buisverband (iets dunner als tubigrip), maar ik kan niet op de naam komen.... Dat is iets meer luchtdoorlatend en iets minder spannend. Heb ondertussen van alle maten een metertje in huis liggen, gekregen van een vriendin....

Bedoel je misschien Tubiton?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd wat luchtiger en dunner maar gaat vreselijk "uitlemmelen"(hmmm volgens mij een héél limburgs woord;) hahaha!

Wauw...wat een woord! Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor.

Is idd zo, maar volgens de DA kreeg het toch de voorkeur, aangezien er zo toch nog wat meer lucht aan de wond kan.

Maar voor een korte tijd, is natuurlijk elke oplossing goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .