Ga naar inhoud

Wat heeft mijn ram?


dieren4ever

Aanbevolen berichten

Ik weet het even niet meer hoor! :s Mijn ram Binkie is de laatste tijd niet gezond/lekker/fit. :( We zijn een tijdje geleden met hem bij de DA geweest. (om te enten en toen gelijk even een 'gezondheidscheck') Hij had steeds diaree, dus toen had de DA gezegd dat we hem een tijdje alleen hooi moesten geven en als de diaree dan weg is, langsaam opbouwen met bix. Dit hebben we gedaan. Eerst alleen hooi en later weer opgebouwd met bix.

Maar nu wordt hij alleen maar mager(der). Hij poept zichzelf nu niet meer onder, maar plast zichzelf onder. En dat ziet er echt héél vies uit! Nu kwijlt hij zelfs, of nouja, hij heeft echt een héle natte kin dus ik ga ervan uit dat hij kwijlt. Woensdag gaan we met hem naar de DA. Ik hoop dat de DA hem kan helpen!! Ik vraag me echt af wat er met hem aan de hand is...

Fijn dat ik op BB even mijn ei kwijt kan... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk mag je een konijn helemaal niet enten als ie niet in optimale conditie is (ligt er volgens mij nog wel aan met welk middel je ent).

Dit klinkt niet goed en je konijn voelt zich duidelijk niet lekker. Ik zou ook niet wachten tot woensdag, maar morgen naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag de DA of hij naar zijn tanden/kiezen wil kijken.

Hij is nog levendig.

Zijn keutels zijn gewoon rond, geen plakpoep dus.

Hij drinkt ook gewoon goed, het is mij absoluut niet opgevallen dat hij minder drinkt. Hooi eet hij ook gewoon, maar iets minder. Bix eet hij ook gewoon, maar net als het hooi minder.

We gaan woensdag naar de DA omdat er morgen niemand thuis is die mij erheen kan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, ik ben allang naar de DA geweest! :yes:

Om een lang verhaal kort te maken;

Hij had waarschijnlijk een abces in zijn wang, maar dat was uit zichzelf open gegaan en is nu dus weer weg.

Zijn gebit (ook de kiezen) zien er perfect uit.

Waarom ie zichzelf onder plast wist de DA ook niet. Zijn pieliewielie zag er goed uit. Het kan ook niet zo zijn dat hij lang op een natte plek zit, want ik haal elke dag de natte plekken uit zijn hok. Hij eet al weer meer.

Met andere woorden, het lijkt alsof hij weer langsaam opknapt. Gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .