Ga naar inhoud

Sammy vieze en opgezwollen oogleden, wat kan het zijn?


chantal1987

Aanbevolen berichten

Oh jee! Ik maak me echt erg zorgen om Sammy.

Vandaag viel het me op dat Sammy wat wit achtige spul in zijn oog hoeken had. Het lijkt een beetje op pus. Ik heb net nog effe ge keken maar volgens mij is het nu weer weg.

Ook is aan de ene kant zijn oog lid een beetje op gezwollen.

Belle likt best vaak aan zijn ogen, zou dat misschien de reden zijn waarom zijn oog leden zo dik zijn?

Hij is al ingeent voor VHS en MYX, dus dat kan het dan niet zijn.

Verder is hij nog wel vrolijk en levendig.

Ik ga morgen toch naar de dierenarts met Belle dus dan vraag ik daar ook gelijk wat het kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook ergens gelezen dat het inenten de kans dat ze het krijgen alleen maar verkleint ( dus niet dat ze het dan zoizo niet zullen krijgen ).

Dus het kan wel ( of de info was gewoon bar slecht ;) )

Als ik jou was zou ik het nog eventjes goed in de gaten houden en anders eventjes bellen met je DA ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heeft hij de myx-enting gekregen en met welk middel?

Deze maand is Sammy ge ent. Geen idee welk middel ze daar voor hebben ge bruikt. Ik heb het laten doen bij het Wilhelmina Park in Utrecht, daar zijn ze ook konijnkundig. Ik denk dat ze daar geen verkeerd middel hebben gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze maand is Sammy ge ent. Geen idee welk middel ze daar voor hebben ge bruikt. Ik heb het laten doen bij het Wilhelmina Park in Utrecht, daar zijn ze ook konijnkundig. Ik denk dat ze daar geen verkeerd middel hebben gebruikt.

Daar vaccineren ze met lyomyxovax. Dus het zal in ieder geval geen reactie op de enting zijn.

Myxomatose wordt overgebracht door stekende muggen. Of je die in huis gehad hebt kan ik niets over zeggen natuurlijk. Volgens mij zijn er nog niet echt veel muggen en is er dus ook nog weinig myxomatose. Dat maakt het wat onwaarschijnlijker dat het hier om myx gaat, maar uitgesloten is het niet. Myx kan tegenwoordig jaarrond voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .