Ga naar inhoud

BDK langharig konijn


Miranda70

Aanbevolen berichten

Ons nieuwe konijn is een beetje langharig. Geen angora konijn maar toch redelijk langharig t.o.v. onze andere nijnen. Nu zag ik net dat er wat bdk in haar hok lagen. Ik heb haar even gecontroleerd en zag dat er ook bdk aan de haren bleven hangen. Ze weegt ongeveer 3.200 gram. Ik geef haar zo'n 60 gr. gewone biks/SS. Ik ben nogal bang voor maden. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar even een dagje op allene hooi en water zetten. (of hooithee) En dus goed hooi geven! En het goed schoonhouden van onderen! Want je moet even erachter komen waarom ze haar bdk keuteld niet opeet. Dat zou IK doen, maar wacht maar even op andere reacties!

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat probleem ook met Fluffie. Ze eet haar BDK niet op en af en toe blijven er in haar vacht hangen. Die moet ik er dan echt uit knippen. De laatste tijd heb 'k het heel wat minder opgemerkt. De DA zei dat hier eigenlijk niets aan te doen is, je kan ze niet "leren" van ze wel op te eten ofzo en in mijn geval ligt het ook niet aan te veel biks of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .