Ga naar inhoud

Ik schrok gisteren avond


Lia

Aanbevolen berichten

Normaal is Wolfje helemaal weg van zijn brokken en droog brood.

Maar hij was zooo stil.

Voordat ik dat merkte controleerde ik zijn buikje ivm klitten.

En zijn nagels MOEST gedaan worden.

Maar daarna was hij erg sti, volgens mij kwam het niet doordat ik de controle deed want normaal eet hij snel.

Hij vluchte snel de hok in en ging weer liggen.

Ik wou brokje geven at het niet, ik gaf stuke brood at het niet.

Dus ik pakte hem en masseerde zijn buikje en gaf hem dwangvoer (brok gemengt met water) en eventjes in een fleesdeken gewikkelt.

Daarna was hij weer meer bij leven en ging zijn broodje eten.

Dus ik had het idee dat zijn gas ging werken, ik weet het niet zeker. Weten jullie miss wat het kon zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook niet dat brood echt goed is voor konijnen..

Volgens mij kun je best gedroogd brood aan je konijn geven, mits kleine beetjes. Ik doe het al vanaf het begin, op aanraden van de fokster. Die van mij vind het super lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet noodzakelijk een ramp maar het is ook niet het beste wat je aan je konijn kan geven. Wel vreemd voor mijn gevoel, dat een fokster dit aanraadt.

Het klinkt idd als een typisch geval van pijn in de maag, wie weet inderdaad al een begin van gas. Goed dat je er zo snel bij was en meteen hebt ingegrepen. Mijn ervaring heeft me geleerd dat sommige konijnen idd soms een 'off-day' hebben, al dan niet door een achterliggende oorzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Wolfje geen brood wilt dan is er iets mis want hij doet een moord voor brood.

Brood mogen ze hebben hoor, maar gedroogt en met maten.

Hij eet nu gelukkig weer alles maar ik schrok wel ff.

Miss is er niks aan de hand maar het is altijd wel verstandig om dan zijn maag te controleren.

Brood is de enige waar ik mee kan testen of er iets is met Wolfje en met brokken. Die wou hij dus ook niet. Ik begon eerst met brokken en dat wou hij niet dus ik teste met brood en dat wou hij ook niet dus er was wel iets. Jullie kennen je konijnen miss weer op een ander manier, jullie kunnen miss op een ander manier testen en ik doe het op deze manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .