Ga naar inhoud

2 zwaar verwaarloosde konijnen, wat nu??


bolletje

Aanbevolen berichten

wij hebben van iemand 2 konijnen overgenomen

ze hadden bij hun oude eigenaar een vreselijk leven en zien er dus ook niet uit

hun hok was te smerig voor woorden en ze zijn ontzettend mager

ze hebben korstjes op hun rug waar niets aan gedaan is en ze zijn nog wat angstig

ik denk dat ze mijten hebben

wat kan ik daar tegen gebruiken ( vroeger had je dan bo-tip om ze in te wassen)

en hoe maak ik er weer een paar gezonde fleurige konijnen van.

ze zijn zo mooi en lief en ik heb zo met ze te doen!

ik kan de vorige eigenaar wel wat doen!!

wie helpt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is langs de dierenarts gaan voor een medische check en ze wassen kan nooit kwaad. Baby shampoo doet dit zonder het huid eigen vet weg te nemen. Wat betreft het gewicht moet je goede voeding geven (hope farm pallets of science selective pallets) en voorzichtig de hoeveelheid voeding iets opvoeren. Met goede voeding en hooi komen ze vanzelf aan (snoep is niet de juiste manier) let op de keutels om de gezondheid te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lief dat jullie allemaal reageren

ik ga idd binnenkort met ze naar de dierenarts, om te beginnen heb ik al spray en pipetjes gehaald tegen mijt en wormen

het zijn trouwens 2 mannetjes.

ze zijn handtam lichtbruin en vreselijk ondeugend

verder zijn ze ontzettend snel, moeilijk vangen hoor

ik heb de ballen verstand van konijnen maar alleen al lezen op dit forum heeft me al een stuk wijzer gemaakt

ze krijgen van mij veel hooi en gemengd voer en verder paardebloembladeren

en ze mogen elke dag even lekker in de tuin rondrennen

ze worden geregeld opgepakt en geknuffeld

onze dochter is helemaal gek van ze

hahahaha het konijn is net over een kant van het hok gesprongen, moet mijn man hem weer vangen, dat wordt rennen hhihihi

je ziet het , ze knappen al aardig op

Link naar reactie
Delen op andere sites

lief dat jullie allemaal reageren

ik ga idd binnenkort met ze naar de dierenarts, om te beginnen heb ik al spray en pipetjes gehaald tegen mijt en wormen

WELKE produkten???

Geen grapje...bepaalde produkten voor honden of katten kunnen dodelijk zijn voor konijnen... ik hoop dus van harte dat je deze produkten bij je DA gehaald hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey! Ik heb ook verwaarloosde konijnen overgenomen! Was wel heel moeilijk om ze weer tam te krijgen hoor! Er zijn er 2 nu nog neit tam, maar hopelijk komt dat wel! Zijn we nu nog steeds zo niet-tam? Wat ik heb gedaan is ze de eerste paar dagen alleen maar eten gegeven en voor derest niets gedaan zodat ze konden wennen en zelf doorhadden dat ze nu een beter leven zouden hebben. Ze wenden steeds meer aan mijn handen (die hun hok binnengingen om eten te geven) en toen na een paar dagen probeerde ik ze te vangen om lekker veel te knuffelen enzo! Hopelijk worden ze ook tam! Veel succes! En trouwens, je kunt beter biks geven dan gemengd voer, en zoveel hooi als ze opkunnen! En moet de bladeren van de paardenbloenm moet je wel mee opbouwen, want waarschijnlijk hebben ze nog nooit greontes gehad, dus zijn hun darmen hee gevoelig en krijgen ze diaree! Had ik ook, maar t gaat nu beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zal geneigd zijn om ze veel eten te geven, biks bedoel ik, maar dit moet je niet doen, geef ze wel veel, veel hooi en groenvoer, maar geef niet teveel biks, ookal is het verleidelijk omdat ze mager zijn, maar anders kan hun maagdarmkanaal wel eens behoorlijk van slag raken.

ps: Ipv.gemengd voer kun je beter biks geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2 mannen zijn idd niet gecastreerd, ze zijn altijd samen geweest

de een zit wel veel achter de andere aan maar ik heb ze nog niet echt zien vechten.

de korsten helen nu erg mooi.

ze worden wat glansender en de vacht word ook dikker

ze zijn beiden handtam, ze krijgen elke dag een beetje groenvoer en 1 bakje gemengd voer

ik maak dit voer even op en koop dan biks

wordt het beter als ik de mannen laat castreren??

of is het beter om er eentje weg te doen

als ze los in de tuin lopen dan knabbelen ze wat aan het gras en meestal gaan ze uit zichzelf weer in hun hok

war de produkten tegenmijt betreft

ik heb speciaal spulgehaald voor knaagdieren waaronder konijn, het zijn tenslotte ook geen katten

ikmplaats ookeen paar foto's bij de foto afdeling dan kun je zien hoe mooi ze zijn

overigens hebben we ze aldi en lidl gedoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, net als jij heb ik sinds maandag ook een konijntje. Door iemand in het bos los gelaten. Vlak bij mijn manege. Volgens ruiter loopt er nog een. Ben hard aan het zoeken, maar ja. Speld in hooiberg verhaal.

Naar mijn idee een kruising tussen een dwerg witte van hotot en een lotharinger. Een rammetje, ik gok 4 maanden oud.

Ik laat m eerst maar eens bekomen. De kooi staat open als we er zijn en hij komt dan ook naar buiten . En af en toe al een stukje wortel halen.

Wil volgende week een afspraak maken bij de da voor algemene check.

Succes met je konijntjes.

groetjes Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wonder is geschied,

Twee van de ruiters van de manege kwamen vanmiddag met het andere konijntje aanlopen. Ze hebben haar kunnen vangen.

Dus bij mijn zus nog een kooi geregeld. Dus volgende week met twee konijntjes naar de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .