Ga naar inhoud

Overgaan op Science Selective


Miranda70

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren hebben wij er een nieuw konijn bij. Ze zit nog even apart, a.s. zondag gaan we proberen haar aan onze andere konijnen te koppelen.

Ze komt bij de dierenambulance vandaan, waar ze gewone biks kreeg. Onze andere konijnen krijgen SS en ik wil dus voor haar langzaam overgaan hierop. Nu zag ik vanmorgen dat alle SS op was, maar de gewone biks er nog lag. Ze krijgen hier altijd eind van de middag/begin avond hun biks. Moet ik haar straks gewoon weer gemengd SS/gewone biks geven of moet ik wachten tot de gewone biks op is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ken doen is mengen.... eerst een heel klein beetje SS en zo telkens beetje meer en meer de gewone biks minderen en zo dus meer SS geven...

Snuf kreeg bij de DW gemend voer en wij zijn toen daarna zelf telkens een beetje meer SS erdoor gaan geven en minder gemend voer... en toen Snuf over was op SS hebben we het gemende voer weggegooidt..

Nu krijgen we 1 mei een nijntje erbij en zij is hope farms gewend.. en ga ik dus weer mengen met SS tot ze SS echt eet en de hope farms weg ken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gemengd eerst met de brokjes die Snuf bij de opvang kreeg en de SS. Ik heb eigenlijk zolang gemengd tot die gemengde brokjes op waren, het was ook niet zoveel meer. Hij at meteen ss samen met die brokjes op, ik denk ongeveer 3-4 dagen. Daarna heeft ie altijd ss gekregen en juicht nog altijd het hardst als hij de trommel hoort ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ze zo weer eten geven en de gewone biks ligt er nog steeds. Ze heeft dus een duidelijke voorkeur voor SS. Ze keutelt ook gewoon dus misschien kan ik dan toch weer wat meer SS geven (aangezien ze de rest toch laat liggen). Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .