Ga naar inhoud

snot blijft terug komen.


Shadena

Aanbevolen berichten

Hallo,

Harry heeft al twee keer snot gehad en nu heeft hij het voor derde keer al weer terug.

Hij heeft bij de eerste behandeling 3 ab prikken gehad en toen was het weg.

Na drie weken kwam het weer terug en ik las toen hier dat de bacterie vaak langer kan blijven hangen en dat er langer door moet worden gegaan met ab hij heeft toen 5 prikken gehad en de DA zei dat dat voldoende was

(gezien hij zelf vroeger fokker was met konijnen dacht ik dat hij het wel zou weten).

Het is nu twee weken later en hij heeft weer snot vanmiddag weer naar de DA voor een ab prik.

Ik heb wat gelezen en zag dat ze bij de dierenartsen ook wel eens kweekjes doen om de snot na te kijken daar wil ik het zo en zo vanmiddag over hebben maar ik las ook dat het chronisch kan worden en dat lijkt me echt heel rot voor hem.

Heeft iemand tips wat ik het bestte kan doen en hoe lang ik het best door kan gaan met ab????

Bedankt alvast!

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er ook bij zegen dat ik wel snot zie maar niet in hele grote hoeveelheden en zijn pootjes zijn schoon en hij niest ook niet zoals ik hier bij de topics over snot lees.

Is dit dan een andere vorm van snot?

Hij krijgt dalijk weer om de drie dagen een ab prik maar doordat zondag er tussen zit is het ook wel eens vier dagen is dit wel goed?

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje geduld ;) Niet iedereeen zit de hele dag op BB...

Om wat voor AB gaat het? Voor zover bij mij bekend moet de AB die Nijn kreeg via een prik (duplocilline) langere tijd gegeven worden voor het aanslaat. Wij hebben deze 2 maanden gegeven voordat het helemaal over was...

Dat het om de 3 dagen gegeven moet worden (was bij ons ook) heeft te maken met de werking van de AB, het lijkt mij niet goed als er soms 4 dagen tussen zit. Onze DA heeft ons geleerd hoe we de injecties zelf moeten geven. Misschien kan je hier naar vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat inderdaad eens vragen want het is ook een hele wereldreis naar de da het lijkt me alleen wel eng om zelf te doen.Ik zal dan vragen of we dit 2 maanden kunnen doen ik had de vorige keer ook gevraagt of we niet beter even kunnen doorgaan met ab maar volgens hem was het over(niet dus) hij krijgt ook duplocilline.

Sorry dat ik zo ongeduldig was maar moet om half twee bij de da zijn en hoopte op antwoorden zodat ik weet waar ik naar kan vragen en wat het bestte helpt.

Ik ga in ieder geval vragen of hij het me wil leren en of ik het dan twee maanden kan doen.

Zou een kweekje ook verstandig zijn of moet ik wachten of het na die twee maanden weer terug komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een kweekje laat maken kan er vastgesteld om wat voor snot het precies gaat, dan kan het meer gericht behandeld worden.

Ik heb de injecties nooit zelf gezet, mijn vriend heeft het destijds steeds gedaan. Hij moest bij de DA oefenen op een soort van test-huid, omdat konijnenhuid heel erg taai is. Daarnaast werd uitgelegd hoe je het 't beste aan kunt pakken (in welke richting prikken, hoe het konijn het beste vastgehouden kan worden e.d.)

Succes zometeen! Houd je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben net terug en ik heb de ab met prikjes mee naar huis gekregen ik twijfel of dit voldoende is voor twee maanden maar zo niet dan bel ik ze voor meer.

Hij heeft het voor gedaan op een soort van nep konijn waarop ik het mocht proberen en daarna moest ik zelf Harry een prikje geven dat ging wel goed maar ik vind het nog steeds een beetje eng.

De DA zei dat hij nu tien keer een prikje moest maar ik heb gezegt dat ik het twee maanden wilde doen hij vond het wat veel geloof ik maar ik heb het toch gekregen.

Ik hoop maar dat het nu weg zal blijven en niet meer terug komt hij heeft ook een kweekje gemaakt maar hij verwacht niet dat het pasteurella(sorry als ik het verkeerd schrijf) is omdat zijn snot helder is en hij verder niet niest of echt verstopt zit.

Volgende week krijg ik de uitslag hiervan.

Bedankt voor je advies Laura!

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor! Ik weet hoe vervelend snot bij een konijn is!

10 injecties zou voor ongeveer 1 maand zijn, dat is natuurlijk goed om mee te beginnen, als het na die tijd niet over is, kun je altijd weer contact opnemen met je DA. Mocht je na 9 injecties zien dat het nog niet over is, dan zou ik dan alvast bellen o.i.d., zodat je tussen de 10 injecties en de volgende serie geen overlappingstijd hebt zeg maar...

Ben benieuwd wat voor uitslag je krijgt n.a.v. het kweekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat het steeds na de eerste prik al zo goed als over is bij hem maar het blijft steeds terug komen dus ik denk dat hij er inderdaad langer aan moet blijven om de bacterie echt te doden.

Ik ga kijken hoelang ik met het flesje doe ik wil in ieder geval langer dan een maand wel doorgaan voor alle zekerheid.

Ik ben ook benieuwd wat de uitslag zal zijn ik laat het nog even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan zal ik er maar tien doen ik wil absoluut niks aantasten!!

Ik ben er zo bang voor ja dat het chronisch blijft omdat het zich al drie keer heeft herhaalt en ik wilde hem eind deze maand zo graag gaan kopelen aan Dolly maar daar zal ik voorlopig maar even mee wachten ik wil niet dat zij het ook krijgt.

Ik hoop echt dat het na deze kuur afgelopen is.

Als het chronisch is moet hij dan constant aan de ab zodra snot zichtbaar is of is daar weer wat anders voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het chronisch is moet je niks meer doen zo laten.....

Is niet te behandelen.

de ab tast zijn darmen nu ook aan namelijk.

Dus dit is kwa behandeling echt het uiterste.

Ze kunnen er wel oud mee worden hoor maar koppelen is dan inderdaad een ricico.

Ik zou als jouw was wat agina force er bij geven voor zijn weerstand.

Ik heb hier ook een konijn gehad waar bij ik het niet weg kreeg zware snot was het niet.Alle ab keuren gehad zelfde riddeltje als jij nu.Maar steeds korstjes aan de neus die hard werden.Ik bleef schoonmaken.Anders stopte ie met eten.Nou het medicijn had ik gevonden na een half jaar een vriendin en het was over.....Ik heb in me weblog een foto staan zal hem eff opzoeken.

clown%20neus%20site.jpg

dit was het het snot of slijm droogte steeds op en werden harde pijnlijke kosten.

Alles met da uitgesloten voor de zeker heid ook behandeld tegen syfillus.

Ik had me er bij neer gelegd wekenlijks zijn neus schoon te maken.Tot ik hem een vriendin gaf ......weg niks meer aan de hand nou breekt me klomp....

heb jij ook een foto van jouw konijn zijn neus per toeval?

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk dat het vrouwtje bij jou dan zijn neusje schoonmaakt misschien moet ik ze dan toch maar koppelen na deze kuur kijken of het dan nog terug komt.

Ik kan wel een foto van zijn neus maken maar er is eigenlijk niks op te zien hij heeft af en toe een doorzichtige(heldere)snottebel en af en toe hoor ik hem een klein beetje verstopt zitten maar verder is er niks te zien omdat ik er denk ik steeds erg vroeg bij ben omdat ik hem nu elke dag even nakijk op snot.

Hij is er verder ook niet ziek van hij eet gewoon drinkt en huppelt lekker in de tuin rond.

Jeetje wat heb jij een gedoe gehad ook met clowntje wat fijn dat hij er nu helemaal van is zeg.

Het is bij clowntje wel een stuk erger geweest dan bij Harry tot nu toe.

(wat een onwijs leuke naam trouwens clowntje)

aangepast door Shadena
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .