Ga naar inhoud

Wanneer het beste laten sterreliseren?


chantal1987

Aanbevolen berichten

Ik heb er nu goed over na kunnen denken, en ik wil Belle nu toch laten sterrelisren.

Nu zit ik al een tijdje met een vraag, wanneer kan ik dit het beste laten doen?

Ik dacht zelf omdat het nu warmer word beter te wachten, en dan als het warme weer over is haar te laten sterreliseren. Anders heeft ze zo veel dingen om zich druk over te maken.

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel benieuwd. Vraag even extra na of de dierenarts ook de baarmoeder eruit haalt. Heel veel succes en alvast beterschap!!

Dat denk ik eigenlijk wel hoor, maar ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen.

Toen ik mijn konijnen bracht om te laten enten kreeg ik een foldertje mee over het sterreliseren. Volgens mij had hij toen ook gezegd dat ze de baarmoeder weg haalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee. Ik heb bij mijn dierenarts namelijk ook informatie opgevraagd ("wordt de baarmoeder er ook uitgehaald") en toen gaf hij aan dat als ik het wil het mogelijk is. Bij niet elke dierenarts is het volgens mij vanzelfsprekend. Vandaar ;). Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, mede omdat mijn Nijn er binnenkort ook aan gaat geloven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ie maar niet gaat huilen bij het weggaan! (Zoals mijn vriend (de militair!!) bijna deed...)

Wat schattig:love:!!

Mijn vriend keek me juist aan van 'wat sta jij daar nu weer lomp te kijken met tranen in je ogen' toen we Mouse daar lieten:p

Maar heel veel succes maandag Chantal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de operatie kun je het beste het hok met handoeken bekleden en water aanbieden in een bakje om eten uit te lokken kun je het beste verse kruiden zoals peterselie en selderij aanbieden en natuurlijk heel veel hooi. Een kruik is ook geen overbodige luxe want ze kunnen van de narcose bijwerkingen hebben. Vraag bij de dierenarts om forcefeed en indien het konijntje na 2 dagen nog niet eet kun je dit met een spuitje in de bek spuiten. Water kun je ook zo geven en afhankelijk van of het konijn een onderhuidse vochtinjectie heeft gehad kun je hier al na 1 dag mee beginnen om uitdroging te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .