Ga naar inhoud

Castratie oudere ram of niet?


Daisy&Mouse

Aanbevolen berichten

Cookie (ram) is inmiddels alweer 5 jaar!

Sinds kort leeft hij samen met Mouse (voedster).. Mouse is gecastreerd maar Cookie niet.

Dit gaat héél goed op 1 of 2 momenten per dag na. Hij gaat dan proberen op Mouse te rijden, waar Mouse helemaal niet van gediend is!:no:

Dan doen we 'm eventjes in de kooi zodat hij kan 'afkoelen'..

Nu vind ik dit toch wel een beetje zielig voor 'm omdat hij natuurlijk geen idee heeft waarom hij de kooi weer in moet..

Wat ik mij afvroeg:

- heeft iemand hier ervaring met het castreren van zo'n oud rammetje?

- kan dit alleen door de lentekriebels komen en zou het van de winter over kunnen zijn?

Cookie is verder redelijk gezond..

Hij eet alleen zijn BDK's niet op maar ben nu bezig met hem minder voer te geven.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net eventjes gebeld naar onze DA om te vragen of ze wel eens vaker zo'n oud rammetje gecastreerd hebben..

Nu zeiden ze dat castreren misschien wel helemaal niet zou helpen :s

Hij zou er wel iets rustiger van worden maar waarschijnlijk blijven proberen te rijden!

Ik moest maar zorgen dat Mouse genoeg ruimte had om 'm te ontlopen..

Klopt dit wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat Cookie zijn drang blijft houden zolang hij niet gecastreerd is. De hormonen blijven nu gewoon door zijn lijf gieren, dat is nu eenmaal de natuur. Voor Mouse is het nu elke keer een soort van aanranding, en wat gebeurd er als je niet kunt ingrijpen....

Ik zou gewoon eens rondbellen met wat dierenartsen en natuurlijk wachten op wat reacties hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zou hij nu die drang dus blijven houden ook als hij gecastreerd zou zijn?

Mouse laat zich gelukkig niet zomaar aanranden hoor:) Ze ontloopt Cookie gewoon als hij zin heeft haha..

Het gaat ook prima zo eigenlijk.. we zetten 'm gewoon eventjes apart als de hormonen te erg worden! En misschien gaat het van de winter wel beter!

Ze zijn als Cookie niet teveel zin heeft ook superlief tegen elkaar:yes:

Elkaar wassen en tegen elkaar aan liggen:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd ook ff rondbellen, want zoals de andere ook al zeggen, de hormonen blijven door zn lijf gieren..

Denk dat het voor hem ook wel prettig is dat ie niet telkens 'iets' moet doen door zn hormonen zeg maar....

(al is dat vaak ons oogpunt en is het voor een konijntje weer anders :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .