Ga naar inhoud

waarom likt mijn konijn mij altijd?


c1j2

Aanbevolen berichten

Halo

Ik had een vraagje als ik mijn konijn pak likt hij mij altijd waarom doet hij dat?

Dat doen ze omdat er zout op onze huid zit. Konijnen kennen niet de vorm 'lief' zoals wij die kennen, lief is iets wat alleen mensen kennen. Dat je zijn baas(je) of bazin(netje) bent is meer dan voldoende voor het dier om zijn 'liefde' te laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat doen ze omdat er zout op onze huid zit. Konijnen kennen niet de vorm 'lief' zoals wij die kennen, lief is iets wat alleen mensen kennen. Dat je zijn baas(je) of bazin(netje) bent is meer dan voldoende voor het dier om zijn 'liefde' te laten zien.

Gerrit, sorry maar dat is onzin, konijnen kennen geen zout, dit komt in hun natuurlijke dieet niet voor, Likken is bedoeld als vachtverzorging, en rangordebepaling, hiermee zeggen ze daadwerkelijk wel dat ze je lief vinden, op de konijnenmanier natuurlijk. Dus eigenlijk is het beter vertaald naar; ik respecteer je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Konijn likken elkaar ook, het dominante konijn gaat onder het onderdanige konijn liggen, zodat het onderdanige konijn het dominante konijn kan likken.

Dus ik vermoed dat als je konijn je likt hij laat zien dat hij onderdanig aan je is. vervolgens laten wij zien dat we niet boven ze willen staan door ze te gaan aaien. zo laten wij hun weer zien dat we ze respecteren. (over het oogje aaien zachtjes vinden ze heel fijn!!).

Zo is het een wisselwerking.

Hoe vaker je konijn je likt hoe liever hij je vind want hij heeft dan respect voor je..

Dit is mijn theorie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .