Ga naar inhoud

Plastic gegeten


Jeroen

Aanbevolen berichten

Vandaag is er een plastic zak in de ren van Pluis en Nijn terecht gekomen en nu heeft Pluis er een stukje van ongeveer 3 tot 4 vierkante cm v uit gegeten. Kan op dit moment nog niet zien of ze er last van heeft.

Kan dit veel kwaad en wat kan ik er aan doen om te zorgen dat het plastic uit haar lichaam verdwijnt?

Gr. Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntje iets verkeerds heeft gegeten ( ik neem aan dat het niet alleen over planten gaat, maar ook over bijvoorbeeld plastic):

Mocht je konijn toch een van de onderstaande planten eten geef je konijn dan zo snel mogelijk (het liefst binnen een uur) Norit. Dit kun je in lauw water oplossen tot een dikke brei. Je kunt zoveel mogelijk norit geven, het is niet schadelijk voor konijnen. Norit is te koop bij de meeste drogisterijen, en het is erg handig om dit standaard in huis te hebben. Als je echter vermoed dat er sprake is van een verstopping bij je konijn, dan moet je geen norit geven, dit kan dan schadelijke gevolgen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntje iets verkeerds heeft gegeten ( ik neem aan dat het niet alleen over planten gaat, maar ook over bijvoorbeeld plastic):

Mocht je konijn toch een van de onderstaande planten eten geef je konijn dan zo snel mogelijk (het liefst binnen een uur) Norit. Dit kun je in lauw water oplossen tot een dikke brei. Je kunt zoveel mogelijk norit geven, het is niet schadelijk voor konijnen. Norit is te koop bij de meeste drogisterijen, en het is erg handig om dit standaard in huis te hebben. Als je echter vermoed dat er sprake is van een verstopping bij je konijn, dan moet je geen norit geven, dit kan dan schadelijke gevolgen hebben.

Dat zei ik dus eergisteren ook, maar dat blijkt niet te kloppen.

Geef je konijn nooit zomaar Norit!

(Het artikel moet dus veranderd worden, wordt aan gewerkt. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier ook al een paar keer gebeurd dat ze plastic eten, maar dat heeft gelukkig ook nog nooit problemen opgeleverd.

Naast het feit dat norit niet zo geschikt is om aan een konijn te geven zou het ook geen nut hebben. De functie van norit is het absorberen van schadelijke/giftige stoffen, zodat die niet door de darmen opgenomen worden en het met de norit het lichaam verlaat. En een stukje plastic is niet giftig, het kan alleen een blokkade veroorzaken. Er valt dus niks te absorberen voor de norit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .