Ga naar inhoud

Diaree


Ireen

Aanbevolen berichten

Hij heeft gister een paar blokje komkommer gehad, maar dat is extreem weinig, want dat zijn 5 blokjes van 5 mm x 5 mm geweest. En hij heeft eergister een half partje appel opgegeten, terwijl hij voorheen geen appel at. Hij eet de laatste tijd zijn groente niet meer op, dus ik probeer alles in hele kleine beetjes weer wat uit, zodat ie wel iets van vezel opeet. Want hooi eet hij al helemaal niet. Alleen zijn biks...

Zou dit iets te maken hebben met zijn gebitsprobleem? (Zie eerder topic) ik heb hier alleen nooit eerder last van gehad, terwijl hij tot een paar maand terug wel prima zijn groente at.

Diaree is echt een plasje poep, er zit geen stuctuur of wat dan ook in. er liggen er meerder in zijn hok, en zn kont en poten zijn ook vies. Het is zeker gene plakpoep of blindedarm keutels, het is echt vloeibaar.

Het is me niet opgevallen dat Finn warmer is dan normaal.

Ik heb hem nu een halve beschuit gegeven, dat wordt bij hamsters vaak aangeraden met diaree, die heeft hij gulzig opgegeten. Verder is hij ook niet sloom o.i.d.

Edit: Finn word in juli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook de dierenarts bellen.

Normaal moet je hem dan hooi geven. maar aangezien hij dat niet wil eten. Misschien kan je hooithee maken. wat hooi in water koken en laten afkoelen. en dat in zijn drinkfles doen?

ik heb mijn twijfels over beschuit. wat je wel (maar klein beetje) kan geven is stukje oud brood. maar zeker niet te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet hem in ieder geval even geen groen meer geven....

Hooithee zou ik hem zeker wel aanbieden en dan toch maar wat van zijn biks aangezien hij toch iets moet eten.

De appel van gister zou voor die diarree gezorgd kunnen hebben.... al plaats ik daar vraagtekens bij omdat de diarree echt waterdun is...

Echt waterdunnen diarree is sowieso een reden om mee naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon gistermiddag niet naar de dierenarts, dus heb maar op hoop en zegen wat hooi klein geknipt en daar heeft hij wel van gegeten (wonder boven wonder). Gisteravond toen ik terug kwam van een afspraak lagen er geen nieuwe diaree, en vanmorgen ook niet, daarnaast is Finn nog steeds erg allert. Ik heb hem wel biks gegeven, want het risico dat hij 24 uur niks eet wil ik echt niet nemen. Hij heeft verder geen groente meer gehad.

Ik zal nu voor de zekerheid wel even hooithee maken, dat zal vast verder niet schaden lijkt me. Dat is gewoon gekookt waren op (gekipt) hooi gieten laten staan tot het koud is, hooi eruit, en het aftreksel geven ipv zijn normale water?

En inderdaad normaal hooi eet hij niet, hij heeft het altijd in de ruif liggen, ververs het regelmatig, maar wat ik erin doe is evenveel als ik eruit haal...

Ik ga aankomende week sowieso met Finn naar de dierenarts voor een gebitscheck, dan zal ik gelijk dat diaree wel even bespreken, maar zoals het nu lijkt is Finn weer ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Finn keuteld weer! Ik heb hem vanmiddag in de keuken laten lopen, zo kan ik beter nagaan wat de verse keutels zijn, en hij heeft ze gelegd en dat zag er goed stevig uit. Een hele opluchting.

Hij heeft nu ook hooithee in zijn waterfles... en daar heb ik nog een vraagje over. Wat is precies het nut van hooithee (ik heb brandnetelkruidenhooi), ik neem aan dat de vezels toch niet in het water trekt, en dat is juist het nut van hooi, of heeft het dezelfde werking als kamillethee op deze manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .